اسراییل-به-حمله‌ی-ایران-پاسخ-می‌دهیم

با وجود افزایش فشار‌های بین‌المللی برای خویشتن‌داری بین تهران و تل‌آویو، ارتش اسراییل گفته است به حملات ایران پاسخ می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز به نقل از یک منبع دولتی در اسراییل نوشته است که نتانیاهو روز (دوشنبه، ۲۷ حمل) برای دومین‌بار در کم‌تر از ۲۴ ساعت با کابینه‌ی جنگ خود برای بررسی پاسخ به حمله‌ی موشکی و پهپادی ایران تشکیل جلسه داده است.

هرزی هالوی، رییس ستاد ارتش اسراییل بدون ارائه‌ی جزئیات گفته که اسراییل به این حمله پاسخ خواهد داد.

وی در پایگاه نظامی «نواتیم» در جنوب اسرائیل که در حمله‌ی شنبه‌شب (۲۵ حمل) آسیب دید، گفته است: «پرتاب این تعداد موشک کروز و پهپاد به خاک اسرائیل بدون پاسخ نخواهد ماند.»

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده روز یک‌شنبه به نتانیاهو گفته است که ایالات متحده به اسراییل کمک کرد تا حمله‌ی ایران را دفع کند، اما در حمله‌ی تلافی‌جویانه‌ی اسراییل شرکت نخواهد کرد.

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه‌ اروپا گفته است: «ما در لبه‌ی پرتگاه هستیم و باید از آن دور شویم. ما باید ترمز کنیم و دنده‌عقب برویم.»

امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و دیوید کامرون، وزیر امور خارجه‌ی بریتانیا درخواست‌های مشابهی ارائه کردند. واشنگتن و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز خواستار خویشتن‌داری طرفین شده‌اند.

گروه هفت ضمن محکوم کردن حمله‌ی ایران اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه این کشور وضع خواهد کرد.

با این حال شورای عالی امنیت ملی ایران، می‌گوید اگر اسراییل خطای را مرتکب شود، ۱۰ برابر پاسخ خواهیم داد.

 این شورا می‌گوید که اگر اسراییل بخواهد به اقدامات خود علیه ایران با هر ابزار روش و در هر سطحی ادامه دهد پاسخ حداقل ۱۰ برابری از همان نوع دریافت خواهد کرد.

این شورا گفته است که علت حمله گسترده موشکی و پهپادی سپاه به سرزمین‌های اشغالی عبور اسراییل از خطوط قرمز و بر پایه ماده ۲ منشور ملل متحد بود.

این در حالی است نماینده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل گفته است که وقتی امریکا قاسم سلیمانی را هدف قرار داد گفتیم امنیت منطقه به خطر می‌افتد.

به به او دبیرکل سازمان ملل بلافاصله اقدام ایران را محکوم کرد اما پس از حمله اسراییل دبیرکل این حمله را محکوم نکرد.

او می‌گوید که ما هشدار دادیم که باید یک موضع واحد در مورد حمله اسرائیل داشته باشیم اما این اتفاق رخ نداد.

امریکا، انگلیس و فرانسه حاضر نشدند بیانیه‌ای علیه اسراییل صادر شود.

اسراییل: به حمله‌ی ایران پاسخ می‌دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد