رییسی-حمله-ایران-به-اسراییل-نمایش-اقتدار-تهران-بود

رییسی می گوید که حمله ایران به اسراییل، موفقیت آمیز بوده و این حمله اقتدار ایران را به نمایش گذاشت.

به گزارش افغان نیوز؛ ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران، روز گذشته (جمعه، ۳۱ حمل) از حمله بی سابقه کشورش بالای اسراییل ستایش کرد، اما؛ از وقوع انفجار‌ها که در مناطق مرکزی ایران شنیده شده است، چیزی ذکر نکرد.

با این حال رهبران جهان پس از آن خواهان تنش‌زدایی در شرق میانه شدند که رسانه‌‌های امریکایی از قول مقامات ایالات متحده گزارش دادند که اسراییل در یک اقدام تلافی‌جویانه حملاتی را بر ایران انجام داده است.

این حملات یک هفته پس از آن صورت گرفت که ایران با استفاده از طیاره‌های بی سرنشین و میزایل‌های کروز و بالستیک بر اسراییل حمله کرده بود.

رییسی خطاب به صدها نفر از مردم ولایت سمنان واقع در شرق تهران گفت که «عملیات وعده صادق (صدها حمله دورن و میزایل بر اسراییل) موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد. این عملیات هم نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توان نیروهای مسلح ما شد و هم نشان اراده پولادین مردم... تحت هدایت رهبر معظم انقلاب بود».

اما؛ رییسی در جریان این سخنرانی‌اش در مورد انفجار‌ها در نزدیکی یکی از تاسیسات هسته‌ای واقع در ولایت اصفهان هیچ تبصره‌ای نکرد. ایران و اسراییل هیچ کدام در مورد انفجار‌ها اوایل صبح جمعه به وقت محل در اصفهان تبصره نکرده اند.

حسین دلیریان،‌ سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی، در صفحه ایکس خود نوشته است:‌ «تا این لحظه، هیچ حمله هوایی از بیرون مرزها به اصفهان یا نقاط دیگر کشور نشده است و صرفاً تلاش ناکام و حقیرانه‌ای با به پرواز درآوردن کوادکوپتر (یک نوع درون) داشته‌اند که کوادکوپترها هم ساقط شده‌اند».

دلیریان در پیام جداگانه ایکس گزارش رسانه‌های امریکایی را رد کرده که اسراییل به ایران حمله کرده است.

او در رسانه اجتماعی ایکس نوشته است:‌ «بنظر می‌رسد که رسانه‌های امریکایی خواب دیده‌اند که اسراییل به ایران حمله کرده است؛ وگرنه حمله ناکام با چند کوادکوپتر که نهایتا همین چند ریزپرنده هم سرنگون شدند، در هیچ‌کجای جهان حمله محسوب نمی‌شود».

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل اردوی ایران،‌ انفجارهای روز جمعه را ناشی از «پرتاب سیستم دفاع هوایی به یک شی مشکوک» عنوان کرد.

موسوی گفت که هیچ آسیبی رخ نداده و تحقیقات در مورد میزایل این رویداد آغاز شده است.

صدای این انفجار‌ها چهار روز پس از آن صورت گرفت که ایران در واکنش به حمله بر قونسلگری ایران در سوریه، ایران در یک اقدام بی سابقه شنبه شب گذشته صد‌ها راکت و هواپیمای بی‌سرنشین تهاجمی را بر اسراییل پرتاب کرد، اما به گفته مقامات اسراییل، ۹۹ درصد این راکت‌ها و طیاره‌های بی‌سرنشین قبل از رسیدن به هدف در هوا منهدم شدند.

رییسی: حمله ایران به اسراییل نمایش اقتدار تهران بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد