اسفالت-کیلومتر-سرک-با-هزینه-هزار-دالر-در-بدخشان

مسوولان محلی ولایت بدخشان می‌گویند که بنیاد آغاخان جاده‌ای را در دره «جوزگون» این ولایت به درازای ۱۹ کیلومتر با هزینه ۳۴۶ هزار دالر امریکایی اسفالت و به بهره‌برداری سپرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مولوی عبدالغنی فایق، والی امارات اسلامی طالبان در بدخشان در مراسم بهره‌برداری سرک اسفالت شده توسط بنیاد آغاخان، گفت که اکنون امنیت تامین است و باید با اتحاد در ساختار و تحکیم نظام اسلامی تلاش نمایم.

والی بدخشان مشکلات باشندگان دره جوزگون این ولایت را یاد آور شده و از دفتر منطقوی بنیاد آغاخان خواست تا این سرک را به ولسوالی‌های ارغنجخواه، شغنان، راغ و درواز‌ها وصل نماید.

به گفته‌ والی بدخشان ۱۹کیلومتر سرک که توسط بنیاد آغاخان اسفالت و به بهره بر داری سپرده شده، ۲۴ قریه را با هم وصل می‌کند و پس از این باشندگان آن می‌توانند به راحتی به شهر فیض آباد سفر نمایند.

داکتر شمس علی شمس، رییس بنیاد منطقوی دفتر آغاخان در افتتاح این سرک گفت؛ نظر به درخواست‌ مردم در ۲۶میزان سال جاری کار بررسی این سرک  آغاز و در ششم عقرب کار اعمار آن شروع شد.

شمس از همکاری مردم ابراز قدردانی کرده و گفت که کار اعمار این سرک در 75 روز کاری با هزینه 346 هزار دالر امریکایی تکمیل و اکنون به بهره برداری سپرده می‌شود.

این در حالی است که ولایت بدخشان با داشتن ۲۸‌ولسوالی دارد و شهروندان این ولایت در زمستان به دلیل راه‌های دشوارگذر و طولانی با فرارسیدن زمستان با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

اسفالت 19 کیلومتر سرک با هزینه 346 هزار دالر در بدخشان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد