امریکا-حضور-نظامی‌اش-را-در-خاورمیانه-حفظ-می‌کند

فرمانده ارشد نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه می‌گوید که هواپیماهای آمریکایی همچنان در منطقه مستقر خواهند بود.

به گزارش افغان نیوز؛ آسوشیتدپرس به نقل از سپهبد گرگوری گیوت می‌نویسد: حتی در شرایطی که برنامه‌ریزان نظامی رقابت با چین و روسیه را چالش بزرگ بعدی واشنگتن می‌دانند، این هواپیماها در خاورمیانه می‌مانند.

با این حال سپهبد گیوت در آستانه آغاز نمایش هوایی دبی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت که حضور هواپیماهای آمریکایی پس از خروج نیروهایش از افغانستان در ماه اوت «ممکن است تنظیم شود.»

پایگاه بزرگ نیروی هوایی ایالات متحده در قطر مسئولیت نظارت بر عملیات نظامی در افغانستان و همچنین عراق و سوریه را بر عهده داشت.

آسوشیتدپرس می‌نویسد؛ سخنان آقای گیوت در حالی مطرح می شود که تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده همچنان بالا است و این ظن می‌رود که اسرائیل نیز مشغول انجام یک سری حملات هدفمند علیه برنامه اتمی ایران است.

به نوشته این خبرگزاری، گیوت چندین بار از نسبت دادن مستقیم حملات پهپادی اخیر در منطقه به ایران خودداری کرد، هرچند او افزایش تعداد این حملات را تایید کرد.

بحرین و امارات به تازگی رزمایش مشترکی را با نیروی دریایی آمریکا و اسرائیل در دریای سرخ انجام دادند. گیوت گفت که ممکن است تمرین‌های هوایی نیز با اسرائیل و کشورهای یادشده برگزار شود.

امریکا حضور نظامی‌اش را در خاورمیانه حفظ می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد