اسلام‌آباد-سیاست-عدم-مداخله-در-امور-افغانستان-را-اتخاذ-نماید

شماری کارشناسان، مقام‌های پیشین و سیاسیون پاکستان گفته‌اند که اسلام‌آباد برای بهبود روابط با افغانستان زیر حاکمیت ا.ا باید سیاست عدم مداخله را در پیش گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ روزنامه دان پاکستان گزارش کرده که آنان امروز (دوشنبه، 13 قوس) در نشستی که از سوی شورای هنر پاکستان به مناسب معرفی کتاب «جنگ کثیف» اثر سلیم صافی، روزنامه‌نگار پاکستانی برگزار شده بود، این اظهارات را مطرح کرده‌اند.

طبق گزارش این رسانه، اشتراک‌کنند‌گان در این نشست «سیاست عدم مداخله» در قبال افغانستان را تنها راه‌حل دایمی برای پایان دادن به خصومت‌ها و بهبود روابط میان دو طرف خوانده‌اند. در این نشست کارشناسان سیاسی، روزنامه‌نگاران، مقام‌های پیشین پاکستان، رهبران محلی و شماری از سناتوران این کشور اشتراک داشته‌اند.

سلیم صافی، نویسنده کتاب «جنگ کثیف» تاکید کرده که چند دهه جنگ در افغانستان نه ‌تنها به این کشور آسیب عمیق زده، بلکه افراط‌گرایی، تروریسم، قاچاق، مواد مخدر و مشکلات بسیاری را برای پاکستان به همراه داشته است. او پیشنهاد کرده است که سیاست پاکستان در قبال افغانستان باید بر عدم مداخله متمرکز باشد.

صافی پیشنهاد کرده است که سیاست پاکستان در قبال افغانستان باید بر عدم مداخله متمرکز همانند چین باشد.

برخی اشتراک کنندگان، مقام‌های پیشین و سیاست‌مداران این کشور در این مراسم گفته‌اند که اشتباهات در سیاست‌گذاری از سوی پاکستان در قبال افغانستان پای تروریسم را به این کشور کشاند و اسلام‌آباد را به نماد تروریسم برای جهان تبدیل کرد.

این در حالی است که با اخراج اجباری مهاجران افغانستان از پاکستان و اظهارات مقام‌های این کشور در پیوند دست داشتن افغان‌ها به فعالیت‌های تروریستی در پاکستان، روابط میان اسلام‌آباد و کابل را پر تنش کرده است.

اسلام‌آباد سیاست عدم مداخله در امور افغانستان را اتخاذ نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد