نباید-از-مهاجران-به-عنوان-ابزار-فشار-استفاده-شود

ملا محمدحسن آخوند، رییس‌الوزرا به مناسبت «روز جهانی مهاجران» خطاب به سازمان‌های جهانی و کشورها گفته است که از خارج اجباری مهاجران افغان و «ظلم» بر آنان جلوگیری کنید.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا محمدحسن آخوند در پیامی مناسبت هجدهم دسامبر، روز جهانی مهاجران که از سوی تلویزیون ملی امروز (دوشنبه، 27 قوس) منتشر شده گفته است که تمام بدنه نظام برای مهاجران بازگشت‌کننده خدمات ارائه می‌کند که این نشان دهنده تعهدات ا.ا در برابر شهروندان کشور است.

در پیامی محمد‌حسن آخوند آمده است:«ما از کشورهایی که سال‌ها شهروندان مهاجر ما را در خود جای داده‌اند، سپاس‌گزاریم. اما؛ در عین حال امید ما این است که به موضوع بزرگ و انسانی مهاجران نباید از منظر سیاسی و از زاویه‌ منافع و تصمیمات آنی نگاه کرد. نباید از آن به‌عنوان فشار استفاده کرد».

آقای محمدحسن آخوند گفته است که روند بازگشت مهاجران افغان باید آبرومندانه به صورت تدریجی باشد تا «خدای ناکرده در درازمدت باعث فاجعه‌ انسانی، نفرت و بی‌اعتمادی بین کشورها نشود».

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا نیز در مراسمی که از سوی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان به مناسبت روز جهانی مهاجران برگزار شده بود، با اشاره به اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان گفته است که مسوولان ا.ا توانستند روند بازگشت مهاجران به بهترین شکل مدیریت نمایند.

او بار دیگر از اخراج اجباری مهاجران افغانستان انتقاد کرده و آن را خلاف تمامی قوانین پذیرفته شده بین‌المللی خواند.

خلیل‌الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین نیز در این مراسم گفت که با مهاجران افغانستان باید مطابق قوانین بین‌المللی برخورد شود.

حقانی تاکید کرد که به مهاجران افغانستان باید اجازه داده شود تا به گونه‌ای داوطلبانه و همراه با اموال‌شان به کشور برگردند. او افزوده است که ا.ا تمامی امکانات و سهولت‌های را در حد توان به بازگشت‌کنندگان فراهم کرده است.

این در حالی است که بر اساس آمار سازمان‌های بین‌المللی، از ماه سپتامبر سال جاری میلادی تا اکنون بیش از ۴۶۰ هزار مهاجر و پناهجوی اهل افغانستان از پاکستان و نزدیک به ۳۵۰ هزار مهاجر دیگر از ایران وارد این کشور شده‌اند.

نباید از مهاجران به عنوان ابزار فشار استفاده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد