اظهارات-سفیر-اتحادیه-اروپا-مبنی-بر-موجودیت-فساد-در-این-اداره-حقیقت-ندارد

مقام های وزارت دفاع کشور در واکنش به اظهارات سفیر اتحادیه اروپا مبنی بر ارتقای درجه نظامی بر اساس روابط، اعلام کرد که اتهام «فرانتز مایکل میلیبن» سفیر اتحادیه اروپا در این کشور احقیقت ندارد.

به گزارش افغان خبر؛ مقامات وزارت دفاع گفته اند؛ اظهارات سفیر اتحادیه اروپا «فرانتز مایکل میلیبن» در افغانستان، مبنی بر ارتقای درجه نظامی در ازای پول بی‌اساس است.

در روزهای اخیر، سفیر اتحادیه اروپا گفته بود که صدها جنرال غیرمتخصص بر اساس واسطه و پول ارتقای درجه یافته‌اند که به گفته کارشناسان عدم آگاهی و تجربه این افراد، تلفات نظامیان در میدانهای جنگ را افزایش می‌دهد.

میلیبن گفته بود که تعدادی از افسران بلندرتبه افغانستان به غارت منابع افغانستان و استخراج معادن مشغول اند و دارایی‌های این کشور را به تاراج می‌برند همچنین تجهیزات و مهمات نظامی را به مخالفان می‌فروشند.

سفیر اتحادیه اروپا اظهار داشت که تعداد جنرالهای افغانستان بیشتر از جنرالان ایتالیا، آلمان و فرانسه است اما این جنرال‌ها غیر متخصص هستند.

این درحالی است که مقامات وزارت دفاع آمار دقیقی از جنرالان کشور نمی‌دهند اما گفته‌های مایکل میلیبن را رد کرده‌اند.

جنرال «محمد رادمنش»، معاون سخنگوی وزارت دفاع گفته است؛ اظهارات سفیر اتحادیه اروپا بی‌اساس است اما در این باره تحقیق خواهد شد.

معاون سخنگوی وزارت دفاع اظهارداشت که بر اساس سیاست این وزارت، افرادی می‌توانند به درجه جنرالی دست یابند که علاوه بر تحصیلات عالی، اثر علمی، باید تجربه و پیشینه خوبی داشته باشند.

با این حال، جنرال «عتیق‌الله امرخیل» آموزگار پیشین نظامی وزارت دفاع نیز می‌گوید که درجه جنرالی در افغانستان به تجارت تبدیل شده است.

این آگاه نظامی بر این باور است که وجود جنرال های فرمایشی خطر بزرگی برای آینده افغانستان است.

اظهارات سفیر اتحادیه اروپا مبنی بر موجودیت فساد در این اداره حقیقت ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد