اعتراض-به-واکسین-اجباری-کرونا-در-کانادا؛-وضعیت-فوق‌العاده-اعلام-شد

شهردار اتاوا، پایتخت کانادا گفته است که به دنبال یک هفته اعتراض رانندگان به واکسیناسیون اجباری کرونا، شهر از کنترل خارج شده و وضعیت فوق‌العاده در این شهر اعلام شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ شبکه خبری فرانس 24 گزارش داده که جیم واتسون، شهردار اتاوا گفته است؛ به دنبال یک هفته اعتراض رانندگان به واکسیناسیون اجباری، شهر از کنترل خارج شده است.

به گفته او، معترضان که برای نخستین بار در ۲۹ جنوری به پایتخت رسیدند، و موترهای کلان خود را در جاده‌های شهر پارک کرده و چادرهای موقت را به نشانه اعتراض برپا کردند که این اقدام باعث نگرانی مقامات و ناامیدی فزاینده بسیاری از ساکنان شده است.

جیم واتسون افزوده است که اعتراضات امنیت و ایمنی ساکنان اوتاوا را به مخاطره انداخته و شماری معترضان از ماموران پولیس حاضر در شهر نیز بیشتر است.

رانندگان وسایل نقلیه سنگین که به اجباری شدن واکسیناسیون برای عبور از مرز اعتراض دارند با چادر بر پا کردن و پارک کردن موترهای خود در جاده‌ها، رفت و آمد در شهر را مختل کرده‌اند.

شهردار اتاوا در گفتگو با یک شبکه رادیویی کانادا گفته است: « رفتار معترضان به شکل روز‌افزون سهل‌انگارانه‌تر می‌شود و مرتبا بوق‌ها و آژیرهای خود را به صدا درمی‌آورند و با آتش بازی اعتراضات را به جشن تبدیل کرده‌اند. به وضوح ما تعدامان کمتر است و در حال باختن بازی هستیم. این روند باید معکوس شود و باید شهرمان را بازپس بگیریم».

روز یک‌شنبه( 17 دلو) پولیس کانادا اعلام کرد که نظارت خود را قویتر می‌کند و ممکن است کسانی را که به دنبال کمک به معترضان هستند، دستگیر کند.

اعلام وضعیت اضطراری به مدیران شهر اختیارات بیشتری از جمله دسترسی به تجهیزات لازم برای ارائه خدمات اضطراری خواهد داد.

در بیانیه مقامات شهرداری اتاوا آمده است: «وضعیت اضطراری حاکی از خطر جدی و تهدیدی است که با ادامه اعتراضات، امنیت و ایمنی ساکنان اتاوا را تهدید می‌کند و نیز نیاز به حمایت سایر حوزه‌های استحفاظی و سطوح دیگر دولتی را برجسته می‌کند».

بسیاری از ساکنان شهر اتاوا، پایتخت کانادا با این اعتراضات مخالفند. شکایت از اعتراضات از جمله به دلیل توقف موترهای سنگین و اختلال در رفت و آمد، اعلام نگرانی از خشونت، آزار و از دست رفتن برخی منابع درآمد، از جمله دلایل نارضایتی آنهاست.

این در حالی است که مردم کانادا به شکل گسترده‌ای حامی واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا هستند و نزدیک به ۸۳% از افراد واجد شرایط واکسیناسیون، دوزهای واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

اعتراض به واکسین اجباری کرونا در کانادا؛ وضعیت فوق‌العاده اعلام شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد