فروپاشی-حکومت-پیشین-افغانستان-همه-را-غافل‌گیر-کرد

نخست وزیر کانادا می‌گوید که او سقوط حکومت پیشین افغانستان به رهبری اشرف غنی را پیش‌بینی می‌کرد اما؛ سرعت فروپاشی همه را غافلگیر گرد.

به گزارش افغان نیوز؛ جاستن ترودو، نخست وزیر کانادا در مصاحبه با تلویزیون کانادایی«گلوبل نیوز» گفته است که همراه با دیگر کشورها بالای طالبان فشار می‌آورند تا جلو خروج افغان‌های همکار نیورهای غربی را از افغانستان نگیرند.

ترودو افزوده که از صحبت با رهبران کشورهای دیگر دریافته است که هیچ کس انتظار نداشت اوضاع افغانستان به این زودی از کنترل حکومت پیشین بیرون شود.

نخست وزیر کانادا با اشاره به گزارش‌های استخباراتی در مورد احتمال سقوط حکومت اشرف غنی، رییس جمهور فراری افغانستان گفته است: «ما می‌دانستیم که این اتفاق( سقوط) می‌افتد اما، نمی‌دانستیم که با این شتاب رخ خواهد داد. هیچ کسی این را نمی‌دانست».

ترودو گفته که حکومت کانادا می‌خواهد در دو سال آینده 40 هزار پناهنده افغان را بپذیرد. او اعتراف کرده که این دوره زمانی می‌تواند برای برخی پناهندگان خطرناک باشد.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان شماری زیاد از شهروندان کشور به دلیل بیکاری و فقر دست به مهاجرت‌های غیر قانونی زدند.  

فروپاشی حکومت پیشین افغانستان همه را غافل‌گیر کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد