اعزام-تروریستان-تعلیم‌یافته-به-شهر‌های-بزرگ-افغانستان

معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که پس از توافق دوحه، گروهی به اسم عبیده کاروان در وزیرستان پاکستان تعلیمات دید و به شهر های بزرگ و بخصوص کابل اعزام شدند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون نخست رییس‌جمهور امروز دو شنبه(19، عقرب) در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که تروریستان مهاجم درپوهنتون کابل در ثانیه های اخر  وقتی می بینند که نیرو ها از راه بام و با ایجاد سوراخ به سراغ شان میرسند دستان خودرا با بمب دستی انفجار میدهند و کشته میشوند. این کار نشان میدهد که به آنها تفهیم شده بود که بخاطر پنهان سازی رد پای و ثبوت انگشتان خود را از بین ببرند.

به گفته وی؛ گمان مسلکی این است که اینها قبلا به ارتکاب جرم دستگیر شده و بایومتریک شده بودند. بازهم تلاش جریان دارد تا با اتکا به تکنالوژی پیشرفته و کمک متحدین خارجی ما در قسمت تثبیت هویت جسد‌ها، کاری صورت گیرد.

صالح می‌گوید: یماسیاوش به وسیله مواد آر دی آکس شهید شده است. این مواد خانه ساز نیست و به آن مواد استفاده نظامی می‌گویند که مقدار دو کیلو بوده و نزدیک به تانکی موترش جابجا شده بوده است. فرضیه دیگر اینکه در سرک جابجا شده بود نیز زیر کار است.

معاون اول ریاست جمهوری تصریح نموده که هرچند هنوز در مورد ترور یماسیاوش سرنخ درست در اختیار نداریم اما شامل ترور های هدفمند پس از توافق دوحه است. یعنی وقتی طالبان با امریکا توافق کردند تصمیم برآن شد که انفجارات بزرگ را کمتر سازند ولی ترور های هدفمند شهری را زیاد سازند.

 آقای صالح مدعی است که پس از توافق دوحه، گروهی به اسم عبیده کاروان در وزیرستان پاکستان  تعلیمات دید و به شهر های بزرگ و بخصوص کابل اعزام شدند. از عبیده کاروان تا اکنون ۵۰ نفر دستگیر گردیده و در توقیف ریاست پر افتخار امنیت ملی افغانستان قرار دارند.

وی همچنان می‌افزاید: دو نفر تروریست که افسر قوای هوایی ما را در پغان ترور کرده بودند پس از دستگیری به جرم شنیع خود اقرار کرده اند اما نمیدانیم که این دو نفر از گروه عبیده کاروان اند یا نه.

این درحالی است که دو روز قبل، سازمان" انسجام نخبگان افغانستان" با ابراز نگرانی از حملات اخیر تروریستی اعلام نمود که حکومت باید هیات مذاکره کننده دولت را از قطر فراخواند و تمامی نیروهای امنیتی را به حالت تهاجمی درآورد.

اعزام تروریستان تعلیم‌یافته به شهر‌های بزرگ افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد