اعضای-مجلس-نمایندگان-از-افزایش-نا-امنی-ها-در-کشور-ابراز-نگرانی-میکنند

شماری از نمایندگان در مجلس از ادامه ناامنی ها در ولایات دوردست کشور ابراز نگرانی کرده می گویند: شدت یافتن ناامنی و جنگ درمناطق دور افتاده کشور به دشمن جرات داده تا برای مسافران در این مسیرها مشکل ایجاد کنند.

به گزارش آژانس افغان خبر: عبدالروف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان امروز شنبه (۲۷ سنبله) می گوید: با این  که امنیت کابل در روزهای عید به  خوبی تامین شده بود؛ اما درسایر ولایت کشور ناامنی جریان  داشت و مردم با آرامش خاطر نمی توانستند روزهای عید را سپری نمایند.رییس مجلس نمایندگان یادآور شده که درشماری از ولایات ناامن کشور نیروهای امنیتی صلاح خود را به زمین گذاشته اند و وزارت داخله هنوز جوابی در این باره به مجلس ارایه کرده است.

وی از این وزارت می خواهد تا جهت پاسخ دادن به سوالات نمانیدگان به مجلس آمده و برای تمامی مشکلات جواب قانع کننده ای به مردم و نمایندگان داشته باشند.

سید نادرشاه بحر نماینده مردم غور در مجلس نمایندگان با انتقاد از نهادهای امنیتی گفت، با آنکه ۲۰ روز از ربوده شدن این دانشجویان از سوی افراد نا شناس می گذرد؛ اما نهادهای امنیتی برای رهایی آنان هیچ کاری انجام نداده اند.

او افزود: خانواده های این دانشجویان به شدت نگران اند اما وزارت داخله هیچ اقدامی جهت رد یابی آنها انجام نداده است.

نج دانشجوی دانشگاه غور حدود سه هفته پیش(۱۱سنبله) از سوی افراد نا شناس هنگامی از کوتل موسوم به "شینیه" ولسوالی دولت آباد ربوده شدند که از شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور به سمت ولسوالی لعل و سرجنگل در حرکت بودند.
اعضای شورای ولایتی غور ادعا دارند که این دانشجویان به جرم هزاره بودن شان توسط افراد مسلح مربوط به طالبان ربوده شده اند.

در همین حال شماری از نمایندگان از وضعیت نا بسامان امنیتی در سایر ولایات نیز شاکی اند و میخواهند که دولت امنیت مردم را به صورت درست تامین نماید.

عبید الله بارکزی نماینده مردم ارزگان میگوید که این ولایت در آستانه سقوط قرار دارد و راه های مواصلاتی بسیاری از ولسوالی های این لوایت مسدود است

همچنان یکی از نمایندگان مردم بادغیس در مجلس  علاوه کرد که این ولایت یکی از ناامن ترین ولایات کشور محسوب می شود که در سراسر آن جنگ جریان دارد.

این نماینده ولایت بادغیس شکست ناپذیری طالبان و تروریزم را در عدم تعقیب آنان از سوی نیروهای امنیتی می داند و می افزاید، با این که نیروهای امنیتی طالبان را از بسیاری ولایات ناامن دور رانده اند اما به دلیل کوتاهی بعد از پیروزی، دشمن توانسته دوباره در این ولایات مستقر شوند.

 

 

 

 

 

 

 

اعضای مجلس نمایندگان از افزایش نا امنی ها در کشور ابراز نگرانی میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد