افراد-مسلح-غیرمسوول-مردم-کندز-را-وحشت-زده-کرده-اند

به گفته ی باشندگان کندز، افراد مسلح غیرمسوول مردم را وحشت زده کرده اند، چندین بار شکایت کردیم؛ اما حکومت تا کنون هیچ کاری نکرده، در این مورد باید جدی اقدام نماید.

به گزارش افغان نیوز: برخی از مردم کندز اظهار می دارند که افراد مسلح غیرمسوول در مرکز و ولسوالی های این ولایت، آزادانه رفت و آمد دارند و این کار مردم را سخت نگران کرده است.

آنها تاکید دارند که حکومت، باید هر چه زودتر در برابر تمام افراد مسلح غیرقانونی اقدام نماید.

رحیم الله یک تن از باشندگان شهر کندز گفته است که افراد مسلح غیرمسوول، آزادانه در شهر رفت و آمد می کنند و مردم را سخت نگران کرده اند.

وی افزود، آنها در حومه شهر آزادانه رفت و آمد می کنند، مردم را وحشت زده کرده اند، چندین بار شکایت کردیم؛ اما حکومت تا کنون هیچ کاری نکرده، در این مورد باید جدی اقدام نماید."

همچنان وحیدالله یک باشندۀ دیگر شهر کندز نیز موجودیت افراد مسلح غیرمسوول را یک مشکل جدی دانست و تاکید کرد که باید حکومت، هرچه زودتر جلو این افراد را بگیرد.

وی جزئیات در این مورد ارائه نکرد اما گفت: "این افراد مسلح غیرمسوول، دختران مکتب را اذیت می کنند، مردم را می کشند، دزدی و اختطاف می کنند و هر کاری که بخواهند آنرا انجام می دهند؛ اما کسی جلو آنها را نمی گیرد."

تعداد افراد مسلح غیر مسوول، در ولسوالی خان آباد نسبت به دیگر ولسوالی ها بیشتر می باشند و مردم را با مشکل مواجه کرده اند.

احمدالله یک باشندۀ این ولسوالی گفت که طی یک سال گذشته، چندین فرد ملکی از سوی افراد مسلح غیرمسوول کشته شده اند.

وی افزود: افراد مسلح غیرمسوول، پروای هیچ کس را ندارند؛ هرآنچه بخواهند به زور تفنگ بالای مردم بیچاره انجام می دهند. چندین بار شکایت کردیم؛ اما تا اکنون کسی صدای ما را نشنیده است.

یک تعداد مردم دیگر این ولایت نیز اظهارات مشابه داشتند.

مل پاسوال عبدالحمید حمیدی قوماندان امنیۀ کندز، در این مورد گفت که افراد مسلح غیرمسوول موجود در شهر کندز، اجازۀ رفت و آمد در این شهر را ندارند.

وی افزود: "اما این افراد در ولسوالی ها در وقت ضرورت، با دولت در چارچوب خیزش مردمی همکاری می کنند."

قوماندان گفت که پولیس و گار نیزیون، جلو هر نوع فعالیت هر فرد مسلح غیر مسوول را می گیرد.

وی افزود: "ممکن است مردم محافظین کدام مقام دولتی را در لباس ملکی دیده باشند، ما به افراد مسلح غیرمسوول اجازۀ تردد را نمی دهیم."

اما حمیدی گفت با وجود این هم ١٥٠٠فرد مسلح غیرمسوول، در شهر و ولسوالی های کندز موجود اند.

وی گفت که آنها بر اساس یک برنامه تلاش می کنند که اسلحه این افراد را جمع کنند.

علاوه بر کندز، در کابل و دیگر ولایات نیز افراد مسلح غیرمسوول موجود اند که در جریان تجلیل از روزهای خاص، با اسلحۀ شان به راه ها و کوچه ها می آیند و فیر می کنند، که در نتیجۀ آن، به یک تعداد مردم  تلفات و جراحات نیز وارد می شود.

افراد مسلح غیرمسوول مردم کندز را وحشت زده کرده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد