افزایش-داد-و-ستد-های-تجارتی-میان-آذربایجان-و-لتوانیا

داد و ستد های تجارتی میان آذربایجان و لیتوانیا در جریان پنج ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۲ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: آیوا محمد میخائیل جباروف، وزیر اقتصاد آذربایجان در جریان ششمین نشست کمیسیون بین دولتی در مورد همکاری دوجانبه بین آذربایجان و لیتوانیا گفت: میزان گردش تجاری بین آذربایجان و لیتوانیا در پنج ماه اول 2020، 42 فیصد افزایش یافته است.

این دو کشور حدود 40 سند در زمینه های مختلف امضا کرده اند که شامل سرمایه گزاری های مشترک محافظتی و ارتقایی و همچنان حذف مالیات مضاعف است.

به علاوه، روابط مشترک المنافع شان را در زمینه های سرمایه گذاری، تجارت، زراعت، انرژی، تکنالوژی معلوماتی، توریزم و فرهنگ توسعه داده اند.

جباروف تاکید کرد که هر دو کشور ظرفیت توسعه دادن همکاری در زمینه صنعت، لوجیستیک، تجارت های کوچک و بزرگ، نوآوری و دیجیتالی کردن، زراعت و توریزم را دارند.

در جریان این جلسه، همچنان به این مساله اشاره شد که کمیسیون بین دولتی، تعمیق روابط اقتصادی تجاری دوجانبه را رشد داده و از اجرای پروژه ها در زمینه های مختلف حمایت میکند.

با اشاره به تاثیرات منفی بیماری همه گیر کرونا، وزیر اقتصاد آذربایجان خاطرنشان کرد که این تاثیرات بدون فایده برای آذربایجان نیست. به علاوه، وی در مورد اقدامات حمایت اقتصادی و اجتماعی، مکانیزم جدید برای توسعه کارآفرینی، پلتفورم کردت الکترونیکی، مزایای مالیه و کار به منظور ارتقا جذب سرمایه گزاری صحبت کرده و یادآور شد که در اوایل سال جاری، تصمیم گرفته شد تا چهارمین شعبه مرکز انقلاب صنعتی نشست جهانی اقتصاد در آذربایجان تاسیس شود.

از سوی دیگر، لیناس لینکویس، وزیر خارجه لیتوانیا بر اهمیت همکاری و توسعه روابط اقتصادی با آذربایجان تاکید کرده و خاطرنشان کرد که نوامبر 2020، 25مین سالروز تاسیس روابط دیپلوماتیک بین این دو کشور است.

دو طرف در مورد مسائل تجاری، زراعتی، امنیت غذایی، انرژی، ترانسپورت، نوآوری و تکنالوژی معلوماتی، حفاظت زیست محیطی و فرهنگ بحث کردند.

افزایش داد و ستد های تجارتی میان آذربایجان و لتوانیا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد