جامعه-جهانی-حملات-ارمنستان-به-آذربایجان-را-محکوم-کرد

جامعه جهانی حملات نظامی اخیر ارمنستان علیه آذربایجان در مرز دو کشور را محکوم کرده و خواهان کاهش خشونت ها شده است.

به گزارش افغان نیوز: حملات اخیر ارمنستان در خاک آذربایجان، از سوی شمار زیادی از کشور های جهان محکوم و مورد نکوهش قرار گرفته است.

الایات متحده آمریکا، ترکیه، بریتانیا، پاکستان، اکراین، مالدیو، اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر جهان این حملات را محکوم کرده است.

مورگان اوتاگوس، سخنگوی وزارت داخله آمریکا در بیانیه ای گفت: ایالات متحده شدیدا خشونت در مرز بین المللی آذربایجان و ارمنستان را محکوم میکند.

وی گفت که ما از طرفین میخواهیم تا فورا این حملات را متوقف ساخته، دو طرف از راه های دپلوماسی  استفاده کنند تا تنش ها را کاهش دهند.

این مقام آمریکایی افزود که ایالات متحده به عنوان یکی از روسای گروه مینسک OSCE، متعهد به کمک به طرفین به منظور رسیدن به راه حل مسالمت آمیز برای نزاع ناگورنو-قره باغ هستند و گفت: ما فعالانه درگیر تلاشها برای رسیدن به این هدف هستیم.

وی گفت: ایالات متحده به گروه مینسک OSCE پیوسته و از طرفین میخواهد تا در زودترین فرصت ممکن، مذاکرات را شروع کنند و بر اهمیت نظارت OSCE در منطقه تاکید کرد.

در این مورد سازمان ملل نیز بیانیه یی صادر کرده است.

بر اساس این بیانیه دبیر کل سازمان ملل بر پایان بخشیدن سریع به این نزاع پافشاری کرده و از تمام طرفین خواست تا اقدامات مناسب برای کاهش تنش اخذ کنند.

دبیر کل سازمان ملل بیانیه نهاد امنیت و همکاری اروپا OSCE را خاطرنشان کرده و بار دیگر بر حمایت کامل خود از تلاشها برای پیدا کردن راه حل مسالمت آمیز برای نزاع طولانی ناگورنو قره باغ، تاکید کرد.

جامعه جهانی حملات ارمنستان به آذربایجان را محکوم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد