افزایش-علاقمندی-مردم-هلمند-به-کشت-تریاک

مقامات محلی ولایت هلمند خبر می دهند که مردم این ولایت به جای محصولات زراعتی به کشت تریاک بیشتر علاقمندی نشان می دهند، زیرا هیچ بدیلی به اندازۀ زرع مواد مخدر برای دهقانان سود ندارد.

به گزارش افغان نیوز: راضیه بلوچ عضو شورای ولایتی هلمند، روز سه شنبه(19، سرطان) به خبرنگار افغان نیوز گفت که امسال نسبت به سال های گذشته ۹۰ درصد کشت و تولید تریاک در این ولایت افزایش یافته است.

بانو بلوچ تصریح می کند؛ مردم ولایت هلمند به دلیل منفعت خوبی که از کشت تریاک بدست می آورند خود شان به تولید این پدیده روی آورده و هیچ اجباری از سوی مخالفان مسلح وجود ندارد.

این عضو شورای ولایتی اظهار می دارد که سال گذشته مردم تلاش کردند تا محصولات زراعتی از جمله بادنجان رومی، بادرنک، بامیه و سایر سبزیجات را بدیل مواد مخدر سازند اما به دلیل خسارات سنگینی که از این محصولات به آنان وارد شد امسال دوباره به کشت تریاک روی آورده اند.

وی یادآور می شود که دهقانان در سال گذشته در کشت محصولات زراعتی نه تنها نتوانستند نسبت به کشت مواد مخدر سودی بدست آورند بلکه زیان مند شدند.

آنان می گویند محصولات زراعتی که سال گذشته کشت نموده بودند همه به دلیل عدم وجود سردخانه ها و نیز صادر نشدن به ولایات دیگر از بین رفت و دهقانان بیشترین خسارات مالی را متقبل شدند.

در همین حال عطاولله افغان نیز ضمن تایید علاقمندی مردم به کشت و تولید مواد مخدر در ولایت هلمند می افزاید با این که بیشترین سود این مواد به جیب قاچاقبران می رود اما باز هم مردم ولایت هلمند منافع شان را در تولید این پدیده بیشتر می بینند.

آقای افغان علاوه کرد؛ مواد مخدر در ولسوالی های دیشو، نهرین، سنگین، خانشین، بغران، گرمسیر، نوزاد و واشیر این ولایت بیشترین سودی را دارد که دهاقین بدیل آن را هنوز نیافته اند.

این درحالی است که شماری از مسوولان شاکی اند که مردم از سوی مخالفان مسلح مجبور می شوند تا مواد مخدر کشت کنند.

افزایش علاقمندی مردم هلمند به کشت تریاک

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد