غنی-برای-مذاکره-با-طالبان-دست-به-دامن-کاروان-هلمندی-شد

ریس جمهور غنی خطاب به کاروان صلح خواهان هلمندی گفت: نزد ملا هیبت الله، رهبر گروه طالبان بروید و از او بخواهید تا بدون قید و شرط با حکومت وارد مذاکره شده و اعلام آتش بس نماید.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامۀ ارگ ریاست جمهوری آمده است؛ آقای غنی کاروان صلح خواهان هلمندی را امید و صدای واقعی مردم افغانستان دانسته و گفته است که آنها مردم دلسوز و فداکاران وطن هستند که به ملت و دولت خود عشق می ورزند و افتخار می کنند.

اشرف غنی افزوده است که حکومت  آتش بس موقت را اعلام کرده و از اعضای کاروان مردمی می خواهد تا نزد ملاهیبت الله آخندزاده رهبر طالبان رفته و از او بخواهند، آتش بس را بپذیرد.

رئیس جمهور غنی همچنان تاکید نموده در صورتی که طالبان آمادۀ آتش‌بس باشند، دولت حاضر است آن را برای یکسال دیگر تمدید کند.

وی اظهار داشت؛ آتش بس سه روزه نشان می دهد که گروه طالبان نیز از جنگ خسته اند و صلح می خواهند و هیچ ممانعتی برای آتش بس یکساله و حتی دایمی نیز ندارند.

غنی علاوه کرد، آتش بس بر اساس فتوای علمای دینی اعلام شده که این موضوع به معنای داشتن اراده، نیت و اجماع ملی می باشد.

رئیس جمهور از طالبان خواست تا به صلح بین‌الافغانی اعتماد نمایند زیرا این پروسه مانند گذشته بی نتیجه نخواهد بود و آدرس مذاکره را مشخص سازند تا حکومت آماده اقدامات شود.

آقای غنی یادآور شده که  طالبان می‌توانند  نگرانی هایشان را با حکومت شریک سازند، طرح ارایه کنند و در مورد تطبیق آن مذاکره نمایند. افکار باید تغییر کند، افغانستان باید به پا ایستاد شود، زیرا با امنیت و صلح همۀ این آرزو ها تحقق میآ‌بد.

اشرف غنی به اعضای کاروان صلح ‌خواهان گفت: ” به جهان نشان دادید که مردم افغانستان مدنی هستند، بنابراین بخاطر تحقق صلح، هرجایی‌که شما بگویید من حاضرم بروم، زیرا صلح و امنیت خواست و آرزوی مردم این سرزمین می باشد.

در همین حال،  کاروان صلح‌ خواهان هلمندی نیز از رهبری طالبان می خواهند تا از این کاروان استقبال نماید و به خواست ملت افغانستان پاسخ مثبت دهد. آنان خواست‌ها و پیشنهادات شان را به ویژه در مورد تمدید آتش بس با طالبان ابراز داشتند.

این درحالی است که طالبان آتش بس سه روزه عید را از سوی حکومت پذیرفته و به آنان اجازه ورود به داخل شهرها نیز داده شد که در این جریان مردم از آنان به گرمی استقبال کردند.

غنی برای مذاکره با طالبان دست به دامن کاروان هلمندی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد