افشاگری-از-تقلب-انتخابات-پارلمانی-در-ولایات-مختلف

شماری از کاندیدان انتخابات پارلمای، طی یک نشر خبری از تقلب گسترده ای انتخاباتی در ولایت های تخار، قندهار، پکتیا و ننگرهار خبر می دهند.

به گزارش افغان نیوز: ابراهیم الکوزی نامزد وکیل ولایت قندهار، امروز چهار شنبه (۹ عقرب) در نشست "اجماع ملی کاندیدان جوان افغانستان برای مجلس نمایندگان" گفت که در برگزاری انتخابات پارلمانی در اکثر ولایات با مشکلات زیادی مواجه بودیم، بنابراین از کمیسیون میخواهیم که در قسمت شمارش و شناسایی آرا توجه جدی داشته باشد.

وی افزود؛ ما خواهان آرای بایومتریک شده هستیم و هیچگونه آرای بدون بایومتریک را قبول نداریم.

فاطمه مسعود، کاندیدای ولایت تخار گفت: درجریان انتخابات ما شاهد هرنوع مشکلاتی از سوی حکومت، کمیسیون مستقل انتخابات و انحصار نمودن صندوق های آرا توسط زورمندان بودیم و از سوی هم اکثر مردم از تاخیر در روند برگزاری انتخابات خسته شده بودند و ارای شان را استفاده نکردند و محروم شدند.

وی می گوید؛ در ولایات و مراکز دور دست، مخصوصا ولسوالی های ناامن، آرای مردم توسط زورمندان استعمال شدند و مردم نتوانستند با ارداه خود شان رای بدهند .

خانم مسعود تصریح کرد که در ولایت کندز حدود ۲۵ هزار نفر رای دادند و در برخی از ولایات ها مثلا تخار در چندین مرکز با فیر هاوان از سوی زورمندان، صندوق های رای دهی به نفع شخص مورد نظر پر شدند و حق مردم را ضایع کردند.

فاطمه تاکید داشت؛ از مسوولان و نهادهای ناظر ملی و بین المللی میخواهم که آرای سیاه و سفید را ازهم جدا کرده و درباز شماری ارا توجه دقیق داشته باشند.

در همین حال شمشاد شینواری کاندیدای ولایت ننگرهار گفت: در این ولایت در مرکز و ولسوالی ها در روز انتخابات، برخی از ساحات عملیات گستریش یافته بود و شمار زیادی از مردم از حق رای شان محروم شدند.

خالد اسد نامزد وکیل از ولایت پکتیا اظهار داشت: در روز انتخابات پارلمانی از یک سو کارمندان کمیسیون انتخابات غیر حرفه ای و نا آگاه از کاربرد بایومتریک بودند و از طرف دیگر در شماری از ولسوالی های این ولایت، آرای مردم با پول خریداری شدند.

افشاگری از تقلب انتخابات پارلمانی در ولایات مختلف

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد