افشای-اسرار-دولتی؛-خان-مجرم-شناخته-شد

آژانس تحقیقات عالی پاکستان اعلام کرده که عمران‌خان، نخست‌ وزیر و شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پیشین این کشور، به ‌دلیل افشای اسرار دولتی مجرم شناخته شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ این آژانس برگه اتهام علیه عمران‌ خان، نخست ‌وزیر پیشین پاکستان و رییس حزب تحریک انصاف و معاون او، محمود قریشی را به دادگاه ویژه ارسال کرده است.  

تحقیقات این آژانس نشان می‌دهد که عمران ‌خان در سازماندهی خشونت‌های ۹ می دخیل بوده‌ است که در آن هواداران این حزب تحریک انصاف به تاسیسات دولتی هجوم برده و خسارات هنگفتی به این تاسیسات وارد کرده بودند. 

آژانس تحقیقات عالی پاکستان از دادگاه خواسته است تا روند محاکمه رهبران حزب تحریک انصاف را آغاز کند و آنان را مطابق با قانون محکوم کند.   

پیش‌تر دادگاه عالی اسلام‌آباد دستور داده بود که عمران‌خان را از زندان اتوک به زندان آدیالا در نزدیکی اسلام آباد منتقل کنند.

این تصمیم بر اساس درخواست وکلای عمران‌خان صورت گرفته است. خان با یک خودرو ضدگلوله از زندان اتوک به زندان آدیالا در راولپندی برده شد. 

پیش از متهم شدن عمران‌خان به افشای اسرار دولتی، پلیس پاکستان او را به اتهام فساد مالی در خانه‌اش در لاهور دستگیر کرده بود.  

خان با تعویق مجازات ۳ سال زندان در ۲۹ اوت به قید وثیقه آزاد شد اما؛ یک روز بعد به درخواست دادستانی، دوباره به اتهام افشای اسرار دولتی بازداشت شد.  

عمران‌خان ۷۰ ساله پس از تشکیل پرونده‌ای علیه او به اتهام نقض قانون اساسی، با افشای سند محرمانه دیپلماتیک این کشور بازداشت شد. این سند در ماه مارج سال گذشته ارسال شده بود. 

عمران خان ادعا کرده بود که این سند ثابت می‌کند که ایالات متحده، ارتش پاکستان را تحت فشار قرار داده تا سقوط دولت او را سازماندهی کند، چون او مدت کوتاهی پیش از حمله روسیه به اوکراین در فبروری ۲۰۲۲ به روسیه رفته بود. واشنگتن و ارتش پاکستان این اتهام‌ها را رد می‌کنند. 

افشای اسرار دولتی؛ خان مجرم شناخته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد