افغانستان-درصد-تریاک-جهان-را-تولید-می-کند

وزیر مبارزه با مواد مخدر می گوید؛ افغانستان ۸۰ درصد تریاک جهان را تولید نموده و ۱۱.۱ درصد جمعیت کشور معتاد به مواد مخدر می باشند.

به گزارش افغان نیوز: سلامت عظیمی، وزیر مبارزه با مواد مخدر، روز دوشنبه(4، سرطان) در نمایش روز همبستگی جهانی و هفته بسیج ملی علیه مواد مخدر گفت که تهیه و توشیح قانون مبارزه با مواد مخدر یک دست آورد خوبی است؛ زیرا درحال حاضر افغانستان بزرگترین تولید کننده تریاک بوده که 80 درصد تریاک جهان را تولید می کند و همچنین 11.1 درصد جمعیت کشور معتاد به مواد مخدر می باشند که 3،6 میلیون جوان را شامل می باشد.

وی افزود؛ فعال بودن مارکت های مواد مخدر، زمینه انتقال اعضای گروه های تروریستی را از کشور های همسایه به افغانستان فراهم می سازد. عظیمی از تمام مقامات و ادارات دولتی خواست که در امر مبارزه با مواد مخدر همکار باشند. به خاطر که کمک های بین المللی برای از بین بردن مواد مخدر در افغانستان کم رنگ بوده و از سوی هم کشورهای همسایه علاقمندی برای محو این پدیده ندارند.

این درحالی است که سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری نیز گفته بود؛ مواد مخدر یگانه منبع تمویل جنگ تحمیلی جاری و گروه‌های تروریستی در کشور به شمار می‌رود.

افغانستان 80 درصد تریاک جهان را تولید می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد