تلفات-غیر-نظامیان-درصد-افزایش-یافته-است

در گزارش پنتاگون آمده است که آمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان در شش ماه نخست سال ۲۰۱۸ نسبت به سال پیش، ‌۷۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: بربنیاد این آمارها که از اول دسامبر ۲۰۱۷ تا ۳۱ می ۲۰۱۸، حساب شده است در مقایسه با عین زمان در یک سال گذشته، ۷۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

هرچند یوناما، در گزارش ربع اول سال ۲۰۱۸ میلادی در مورد تلفات افراد ملکی در افغانستان گفته بود که در سه ماه نخست، ۷۶۳ غیرنظامی کشته و ۱۴۹۵ نفر دیگر زخمی شده اند که این رقم نسبت به سال گذشته تفاوتی چندانی ندارد.

همچنان در این گزارش آمده است که تلفات نیروهای امنیتی حدود ۱۴ درصد افزایش یافته است، اما ازدیاد این رقم نه در میدان نبرد، بلکه در هنگام عملیات تلاشی و گزمه، بیش‌تر شده است.

در این گزارش آمده است که علت قدرت‌مند شدن طالبان در زمستان سال گذشته، اعتدال هوا بوده است که طالبان با استفاده از این فرصت توانسته اند، تجدید قوا کنند و به عملیات تهاجمی بر نیروهای امنیتی شدت بخشند.

پنتاگون با ارایه این گزارش به کانگرس در تلاش است تا نشان دهد که روسیه در تلاش سدسازی برای جلوگیری از نفوذ ایالات متحده در منطقه است؛ به‌همین دلیل در این گزارش گنجانیده است: «روسیه با حمایت از طالبان، پخش معلومات غلط در مورد حمایت آمریکا از داعش و انتشار اطلاعات دروغین در مورد اهداف آمریکا در افغانستان و ترغیب کشورهای آسیای مرکزی به عدم همکاری از تلاش‌های آمریکا و ناتو برای تامین ثبات، در صدد کاهش نفوذ آمریکا در منطقه است.»

این درحالی است که در این اواخر روسیه، ایران و پاکستان به حمایت از طالبان متهم شده‌اند و ایالات متحده‌ی آمریکا تلاش دارد تا پرونده‌ی حمایت از داعش را از پای خود برچیند. اما این کشورها حمایت از طالبان را رد می‌کنند.

تلفات غیر نظامیان 73 درصد افزایش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد