افغانستان-و-آذربایجان-روی-همکاری-های-دوجانبه-تاکید-کردند

مشاور امنیت ملی کشور با وزیر خارجه و معاون وزیر دفاع آذربایجان دیدار کرده و روی وضعیت کنونی و چشم اندازهای توسعه همکاری نظامی همچنان تقویت روابط دوستانه بین نیروهای مسلح هردو کشور گفتگو کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور در جریان سفرش به آذربایجان با جیحون بایراموف، وزیر خارجه آن کشور دیدار کرد.

 در این دیدار روی همکاری‌های دو طرف در زمینه‌های اقتصاد، امنیت، ترانسپورت به شمول ترانزیت بین المللی لاجورد و خط ارتباطی فایبر اپتیک ترانس کاسپین و فرصتها برای جوانان افغانستان جهت تحصیل در آذربایجان تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه آذربایجان در این دیدار از روابط دوجانبه میان آذربایجان و افغانستان و همکاری در قالب سازمانهای بین المللی ابراز خرسندی کرده و گفته است که ظرفیت بلندی در توسعه همکاری بین دو کشور وجود دارد.

آقای بایراموف از حمایت سیاسی افغانستان در جریان جنگ 44 روزه ناگورنو قرباه باغ میان آذربایجان و ارمنستان ابراز قدردانی کرده و تاکید کرده است که افغانستان همیشه از موضع آذربایجان بر اساس قوانین بین‌المللی حمایت کرده است.

همچنان حمدالله محب در جریان سفر کاری هیأت افغانستان در آذربایجان با جنرال کریم ولیوف، معاون وزیر دفاع این کشور نیز دیدار کرده است که در این دیدار روی  چشم اندازهای توسعه همکاری نظامی به شمول مسائل مربوط به تقویت روابط دوستانه بین نیروهای مسلح هر دو کشور بحث و گفتگو کردند.

افغانستان و آذربایجان روی همکاری های دوجانبه تاکید کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد