اعلام-حمایت-افغانستان-از-تمامیت-ارضی-آذربایجان

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با رئیس جمهور آذربایجان، حمایت کشور مان را از تمامیت ارضی آذربایجان در مورد قضیه قره باغ ناگورنو اعلام کرد.

به گزارش افغان نیوز: حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور و محمد شاکر کارگر رئیس دفتر رئیس جمهور در جریان سفرش به آذربایجان با رئیس جمهور آن کشور دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دو طرف در مورد  دستآوردها در زمینه توسعه روابط  افغانستان و آذربایجان صحبت کرده و تاکید کردند که ظرفیت خوبی برای توسعه همکاری دوجانبه وجود دارد.

با اشاره به روابط دوجانبه میان دو کشور، طرفین در جریان این گفتگو، بر اهمیت پایان بخشیدن به درگیری ها به منظور تامین امنیت و ثبات در منطقه تاکید کرده و خاطرنشان کردند که این مساله فرصتهای زیادی برای همکاری چندجانبه ایجاد کرده است.

در جریان ماه های گذشته، آذربایجان نیز درگیر منازعات مسلحانه با امنستان در مناطق قره باغ ناگورنو بود و همچنان افغانستان سال هاست که درگیر جنگ های داخلی می باشد.

اما به تازگی آذربایجان با ارمنستان بر سر مسئله قره باغ ناگورنو به توافق رسیده و امید های صلح در افغانستان نیز جوانه زده است.

در این دیدار چشم اندازهای همکاری اقتصادی، امنیتی، سرمایه گزاری و ترانسپورت مورد بحث قرار گرفت.

مسائل مربوط به توسعه مسیر ترانسپورت بین المللی لاجورد و اشتراک آذربایجان در عملیات  قوای حافظ صلح در افغانستان نیز در جریان این جلسه بحث شد.

همچنان حمدالله محب، مشاور امنیت ملی نامه ای از سوی محمد اشرف غنی، را به الهام علیوف تقدیم کرد.

اعلام حمایت افغانستان از تمامیت ارضی آذربایجان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد