افغانستان-کانون-بالقوه-افراط‌گرایان-در-جهان-تبدیل-شده‌است

رییس سازمان استخبارات خارجی آلمان گفته است که با تسلط امارت اسلامی طالبان به قدرت، افغانستان به کانون بالقوه افراط‌گرایان در جهان تبدیل شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ برونوکال، رییس استخبارات خارجی آلمان در مکتب اقتصادی لندن گفته است که القاعده رابطه نزدیک با طالبان دارد و در آینده می‌تواند آزادانه‌تر در افغانستان فعالیت کند.

برونوکال افزوده است که امکان ایجاد اردوگاه‌های آموزشی القاعده در افغانستان وجود دارد.
نشنال نیوز گزارش داده است که او در سخنرانی خود این نگرانی را مطرح کرد که شاخه خراسان داعش می‌تواند الهام بخش حملات در اروپا شود.

به باور رییس سازمان استخبارات خالی آلمان القاعده و داعش از خروج نیروهای بین‌المللی و فروپاشی دستگاه های امنیتی حکومت پیشین افغانستان سود برده‌اند.

کال افزوده است: «ما باید از نزدیک مراقب باشیم تا ببینیم آیا تندروها از دیگر مناطق جهان، و[مشخصاً] از اروپا به افغانستان سفر می‌کنند یا خیر».

این مقام آلمانی با اشاره به حملات گذشته داعش در اروپا گفته است: ما باید به ویژه در برابر شاخه خراسان داعش در حال آماده‌باش قرار داشته باشیم؛ افرادی هستند که از آنها برای انجام حملات در اروپا الهام می‌گیرند.
او تاکید کرده که افراط گرایی اسلامی در کنار پنج تهدید اصلی مانند روسیه، چین، حملات سایبری و تغییرات اقلیمی، سازمان او را به خود مشغول کرده است.

روز گذشته تی‌اس تیرمورتی، سفیر هند در سازمان ملل نیز گفت که با تحولات اخیر در افغانستان تهدیدهای تروریستی از این کشور بیشتر شده است

سفیر هند با اشاره به گزارش اخیر شورای امنیت افزود که افغانستان ظرفیت تبدیل شدن به پناهگاه امن برای گروه‌های چون القاعده را دارد.

او تاکید کرد که گزارش تیم ناظران سازمان ملل نگران‌کننده است زیرا؛ تاکید می‌کند که افغانستان پتانسیل تبدیل شدن به پناهگاه امن برای القاعده و برخی از گروه‌های تروریستی را دارد.

او با اشاره به گزارش کمیته تحریم‌ها، از ادامه روابط میان طالبان، به ویژه شبکه حقانی، با القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که مقام‌های امارت اسلامی طالبان همواره اطمینان داده‌اند که افغانستان تحت حاکمیت آنان هیچ تهدید برای سایر کشورها نخواهد بود.

افغانستان کانون بالقوه افراط‌گرایان در جهان تبدیل شده‌است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد