نسل-سوم-سربازان-امریکایی-برای-افغانستان-نمی‌میرند

وزیر خارجه امریکا می‌گوید که در مدت بیست سال این اولین باریست که نیروهای امریکایی در افغانستان حضور ندارند تا آنجا بمیرند.

به گزارش افغان نیوز؛ انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا این بیانه‌ی را به مناسبت رخصتی کرسمس و سال نو میلادی، روز شنبه، هژدهم جدی به صفحه فیسبوک خود نشر کرد.

او نگاشته است: «در بیست سال گذشته این اولین باریست که سربازان امریکایی تعطیلات کرسمس و سال نو را در افغانستان سپری نمی‌کنند و ما سومین نسل سربازان امریکایی را برای جنگ کردن وکشته شدن به آنجا نمی‌فرستیم.»

هم‌چنان وزیر خارجه امریکا گفت، وعده که رییس جمهور بایدن بخاطر خاتمه طویل‌ترین جنگ در افغانستان داده بود عمل کرد و ماموریت را با خروج بیش از یکصدو بیست هزار نفر از افغانستان خاتمه بخشید.

آقای بلینکن گفت که عملیات تخلیه شهروندان امریکایی و کسانیکه امریکا دربرابر آنان تعهد ویژه دارد، ادامه دارد و ازتاریخ اول ماه سپتمبر سال گذشته تا این دم نزدیک به ۵۰۰ شهروند امریکا که میخواستند از افغانستان خارج شوند، از آن کشور بیرون آورده شده اند.

او تصریح کرد که ایالات متحده برای رسیدگی به وضعیت ناگوار بشری در افغانستان توسط فراهم کردن کمکهای بشری برای مردم افغانستان کار می‌کند. 

بلینکن گفت، ایالات متحده بزرگترین کشور فراهم کننده کمک به افغانستان بوده وبه دیپلوماسی خود در قبال افغانستان نیز ادامه خواهد داد.

نسل سوم سربازان امریکایی برای افغانستان نمی‌میرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد