افغانستان«بدترین»-کشور-از-نظر-آزادی-مذهبی-است

کمیسیون بین‌‌المللی آزادی‌های مذهبی امریکا نسبت به تشدید خشونت علیه اقلیت‌های مذهبی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و در گزارش سالانه‌ای خود افغانستان را به عنوان«بدترین» کشور از نظر آزادی مذهبی معرفی کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ کمیسیون بین‌‌المللی آزادی‌های مذهبی امریکا این گزراش را روز سه‌شنبه( 6 ثور) به نشر رسانده و در آن گفته که پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی طالبان در افغانستان، اقلیت‌های مذهبی مورد آزارواذیت قرار گرفته اند.

در گزارش آمده که بسیاری از سیک‌ها و هندوهای افغانستان با آمدن امارت اسلامی کشور را ترک کرده‌اند و برخی گروه‌های مذهبی دیگر مجبور شده‌اند مراسم‌ مذهبی‌شان را در خفا برگزار کنند.

در این گزارش به تشدید خشونت علیه هزاره‌ها اشاره شده و نسبت به افزایش حملات داعش بر اقلیت‌های مذهبی اظهار نگرانی شده است.

کمیسیون امور آزادی‌های مذهبی امریکا به وزارت خارجه این کشور پیشنهاد کرده که افغانستان تحت حاکمیت امارت اسلامی را را در فهرست بدترین کشورها از نظر آزادی مذهبی قرار دهد.

این کمیسیون از مقام‌های امریکایی خواسته است که افغانستان را در ردیف کشورهای «نگرانی ویژه» قرار دهند و به موضوع آزادی مذاهب در گفتگو با طالبان اولویت ببخشند.

کمیسیون آزادی‌های مذهبی امریکا در تشکیل وزارت امور خارجه این کشور است اما؛ فعالیت‌های خود را مستقلانه انجام می‌دهد.

این در حالی است که هفته‌ای پیش حملات مرگباری در مراکز آموزشی غرب کابل و مساجد اهل تشیع در مزارشریف صورت گرفت که مسوولیت حمله بر مسجد سه دکان را گروه داعش به عهده گرفت.

افغانستان«بدترین» کشور از نظر آزادی مذهبی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد