تروریستان-در-تلاش-جنگ-داخلی-در-افغانستان-اند

سخن‌گوی وزارت امور خارجه‌ی ایران انفجار در مسجد اهل سنت در ولایت قندوز را محکوم کرده و گفته است؛ این حملات نشان می‌دهند که تروریستان در پی جنگ داخلی در افغانستان اند.

به گزارش افغان نیوز؛ سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران شب گذشته (جمعه، ۲ حمل) در بیانیه‌ای سلسله حملات اخیر در افغانستان، تشدید خشونت و ترور در این کشور را مایه‌ نگرانی عمیق دانسته است.

بیانیه وزارت خارجه ایران آمده است: «حمله به مسجد اهل سنت در ولایت قندوز که در ادامه‌ حمله تروریستی دیروز به مسجد شیعیان مزارشریف صورت گرفت، به روشنی اهداف پلید تروریست‌های مزدور بیگانه را که در صدد ایجاد جنگ داخلی در افغانستان هستند نشان می‌دهد».

این در حالی است که پس از چاشت دیروز (جمعه، ۲ ثور) یک انفجار در مسجد «مولوی سکندر» در ولسوالی امام صاحب قندوز، هنگامی رخ داد که نمازگزاران و طلبه‌ها پس از ادای نماز جمعه در حال تشکیل حلقه‌ی ذکر بودند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی طالبان گفته است که در این حمله ۳۳ غیرنظامی به‌شمول کودکان کشته و ۴۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مسوولیت این انفجار را تا کنون هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

این انفجار یک روز پس از حمله‌ مرگبار به نمازگزاران مسجد «سه دوکان» در مزارشریف، مرکز ولایت بلخ رخ داده است. در این حمله که داعش مسوولیت آن را به عهده گرفت، بیش از ۱۲۰ نفر کشته و زخمی شدند.

 

تروریستان در تلاش جنگ داخلی در افغانستان اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد