اقدام-نظامی-کوریای-شمالی-علیه-کوریای-جنوبی-به-تعلیق-درآمد

کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی در نشست کمیسیون نظامی این کشور دستور داده است تا «اقدام نظامی علیه کوریای جنوبی» به تعليق درآيد.

به گزارش افغان نیوز: رسانه های دولتی کره شمالی، امروز چهارشنبه(4، سرطان) اعلام کردند که کیم جونگ اون در این جلسه که دیروز سه شنبه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تصمیم گرفت که برنامه های اقدام نظامی علیه همسایه جنوبی را خاتمه دهد.

پیونگ یانگ در ماه جاری میلادی بارها از کوریای جنوبی به دلیل انتشار اعلامیه های تبلیغاتی علیه حکومت و رهبر کوریای شمالی انتقاد کرده بود و قصد داشت با انتشار میلیون‌ها اوراق و اعلامیه تبلیغاتی علیه کره جنوبی این کار را تلافی کند.

کوریای شمالی، کوریای جنوبی را «دشمن» خوانده بود و دفتر ارتباطی دو کره که در نتیجه اجلاس سال ۲۰۱۸ بین رهبران دو کشور در منطقه مرزی دو کشور افتتاح شد را منفجر کرد و به دنبال آن برای اعزام نیروی نظامی به بخش های مرزی اعلام آمادگی کرده بود.

کوریای جنوبی در قبال این اقدامات بیشتر ابراز تاسف کرده و خواستار توقف تبلیغات علیه خود شده بود، اقدامات روزهای اخیر کوریای شمالی باعث شد تا وزیر وحدت کوریای جنوبی از مقامش استعفا کند.

هفته گذشته همچنین در میان افزایش نگرانی ها نسبت به اقدام نظامی کوریای شمالی علیه کوریای جنوبی، خبرگزاری یونهاپ به نقل از منابع نظامی گزارش کرد که پیونگ یانگ گروه های کوچکی از سربازانش را به پاسگاه های مرزی اعزام کرده است.

اقدام نظامی کوریای شمالی علیه کوریای جنوبی به تعلیق درآمد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد