امریکا-به-سیستم-بانکی-افغانستان-پول-نقد-تزریق-می‌کند

وزارت امور خارجه امریکا در واکنش به هشدار سازمان ملل متحد مبنی بر فروپاشی نظام بانکی افغانستان، گفته است که امریکا به دنبال گزینه‌های تزریق پول نقد در سیستم بانکی این کشور است.

به گزارش افغان نیوز؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه در یک نشست خبری در واشنگتن گفته است که کشورش از نزدیک با سازمان ملل متحد کار می‌کند تا راهی برای ارایه کمک نقدی به بانک‌های افغانستان پیدا کند.

ند پرایس تاکید کرده که امریکا با کشورهای دیگر به گونه‌ای چند جابنه همکاری می‌کند تا مردم افغانستان بتوانند از حمایت‌های بین‌المللی به شیوه‌ای استفاده کنند که این کمک‌ها به خزانه طالبان سرازیر نشود.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا از کمک ۴۷۴ میلیون دالری بشردوستانه کشورش به مردم افغانستان در سال روان میلادی یاد آوری کرده و گفته است: «ما می‌دانیم که اقتصاد افغانستان حتا قبل از سقوط حکومت پیشین نیاز مبرمی به حمایت بین المللی داشت».

پرایس گفته که امریکا از نیازهای بشردوستانه مردم افغانستان حمایت می‌کند. اما؛ او این امر را مشروط به یک سلسله انتظارات از حکومت سرپرست طالبان دانست.

پرایس گفت؛ امریکا از حاکمان طالبان می‌خواهد که عبور آزادانه را برای همه تضمین کنند، تعهدات ضدتروریستی خود را انجام دهند، از حقوق بشر محافظت کنند و پیش از برقراری هرگونه ارتباط با آنان، یک دولت فراگیر تشکیل دهند.

این اقدام امریکای در حالی است که به تازگی سازمان ملل متحد از فروپاشی نظام بانکی در افغانستان هشدار داده و از جامعه جهانی خواستار جلوگیری از این فروپاشی شد.

امریکا به سیستم بانکی افغانستان پول نقد تزریق می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد