هشدار-سازمان-ملل-در-مورد-موج-تازه‌ای-مهاجرت-افغان‌ها

رییس کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد هشدار داده است که وضعیت افغانستان می‌تواند موج تازه‌ای از مهاجرت افغان‌ها را شکل دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ فیلیپو گراندی، رییس کمیشینری عالی پناهندگان سازمان ملل متحد روز گذشته( سه‌شنبه، 16 قوس) در نشست شورای این سازمان گفته است که در هفته‌های اخیر شماری افراد که قصد خروج از افغانستان را دارند، افزایش یافته است.

رییس کمیشنری عالی پناهندگان سازمان ملل افزوده که هم اکنون 23 میلیون نفر در افغانستان در گرسنگی شدید به سر می‌برند و با کمک‌های بشردوستانه نمی‌تواند اقتصاد این کشور را نجات داد.

او تصریح کرده است: «در هفته‌های اخیر شاهد افزایش شمار افغان‌ها برای خروج از کشور بوده‌ایم. ما معتقدیم که رونق بحران عمیق‌تر و بزرگ‌تر در دولت و اقتصاد باعث فرار بسیار بیش‌تر به کشورهای همسایه و حتی فراتر از آن خواهد شد».

این در حالی است که ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در پیامی تازه‌ای در مورد افراد که به دلایل مختلف به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند، گفته است که آن‌عده افغان‌هایی که به بهانه مشکلات سیاسی یا اقتصادی تلاش به ترک کشور دارند و یا برخی‌ها که می‌خواهند با کودکان و زنان به کشورهای غربی بروند، با بعضی مسایل امنیتی، اخلاقی و دیگر مشکلات بشری مواجه می‌شوند.

او تاکید کرده است که بر اساس بعضی برنامه‌های «مغرضانه» عقاید، اخلاق و ارزش‌های معنوی پناهجویان با خطر مواجه می‌شوند.

هشدار سازمان ملل در مورد موج تازه‌ای مهاجرت افغان‌ها

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد