امریکا-زمان-مناسب-برای-کاهش-جنگ-غزه-و-اسراییل-فرا-رسیده-است

 رهبران اسراییل بر ادامه‌ی جنگ در غزه، تأکید می‌کنند و می‌گویند که تا اهداف اسراییل تحقق نیابد حملات خود را در خاک غزه ادامه می‌دهد با این حال کاخ سفید می‌گوید که زمان مناسب برای کاهش این جنگ از سوی اسراییل فرا رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز گذشته (یک‌شنبه، ۲۴ جدی)  با صدمین روز جنگ غزه، به شبکه‌ی «سی‌بی‌اس» امریکا گفته است که ایالات متحده با اسراییل در مورد «گذار به عملیاتی با شدت کم‌تر» در این منطقه، صحبت کرده است.

کربی: «ما معتقدیم که زمان مناسب برای این گذار فرا رسیده است و ما در مورد عملی شدنش با آنان صحبت می‌کنیم.»

وی علاوه نموده است که اسراییل در جهت کاهش تهاجم گام‌هایی پیش‌قدمانه» برداشته، اما؛ خاطرنشان کرد که کارهای بیشتری در این زمینه باید انجام شود.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید: «ما نمی‌گوییم که پای‌تان را کاملا از روی گاز بردارید و به‌دنبال حماس نباشید. فقط معتقدیم که خیلی خیلی زود زمان گذار به مرحله‌ای با شدت پایین‌تر فرا می‌رسد.»

آسوشیتدپرس در گزارش خود افزوده است که علاوه بر این، حوثی‌های یمن کشتی‌های بین‌المللی را هدف قرار داده‌ و می‌گویند در صورت ادامه‌ی جنگ ویرانگر غزه به حملات خود ادامه خواهند داد.

این در حالی است که جنگ بین اسراییل و حماس وارد صدویکمین روز خود شده است، مرگ‌بارترین جنگ بین دو طرف از سال ۱۹۴۸ به بعد خوانده می‌شود.

بر اساس آمار وزارت صحت غزه، بر اثر حملات اسرائیل بر این منطقه، حدود ۲۴ هزار نفر کشته، بیش از ۶۰ هزار نفر زخمی و ۸۵ درصد از جمعیت غزه آواره شده‌اند.

امریکا: زمان مناسب برای کاهش جنگ غزه و اسراییل فرا رسیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد