حزب‌الله-لبنان-«واکنش-جدی»-در-راه-است

منابع امنیتی در لبنانی و فلسطینی تایید کرده‌اند که صالح العاروری، معاون رهبر جنبش حماس در حمله‌ پهبادی اسراییل در بیروت، پایتخت لبنان کشته شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش داده است که  العاروری ۵۷ ساله نخستین رهبر سیاسی ارشد حماس است که از زمان حمله‌ هوایی و زمینی اسراییل در غزه، کشته شده است.
طبق گزارش این رسانه، این اقدام اسراییل خطر بالقوه‌ گسترش جنگ غزه به فراتر از محدوده‌ فلسطین را افزایش داده است.
حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان به اسراییل نسبت به انجام هرگونه ترور در خاک لبنان هشدار داده و گفته است که چنین اقداماتی «واکنش جدی» در پی خواهد داشت.
به نقل از رویترز، حزب‌الله روز سه‌شنبه اعلام کرده است که در پی کشته‌شدن العاروری، گروهی از سربازان اسراییلی را در مجاورت منطقه‌ «المرج» هدف حملات موشکی قرار داده است.
اسراییل کشتن این مقام حماس را نه تایید و نه تکذیب کرده است اما؛ دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسراییل گفته است که نیروهای اسراییلی آمادگی بالایی دارند و برای هر سناریویی آماده هستند.
او در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد گزارش‌های کشته‌شدن العاروری گفته است: «مهم‌ترین چیزی که امشب باید گفت این است که ما بر مبارزه با حماس متمرکز هستیم و همچنان متمرکز می‌مانیم».
با این حال، در پی ترور صالح العاروی، عضو برجسته جنبش حماس در لبنان، مذاکره در باره آتش بس میان حماس و اسراییل لغو شده و مردم در نقاط مختلف جهان از جمله کرانه باختری دست به اعتراض و اعتصاب زدند.
رسانه‌ها گزارش دادند که مصر نیز از میان‌جیگری در مذاکرات آتش بس دست کشیده است.
این در حالی است که شبانگاه روز گذشته (سه‌شنبه، 12 جدی) صالح العاروی و پنج تن از همراهان او در حمله‌ای پهبادی اسراییل در جنوب بیروت کشته شدند.
صالح العاروری از شخصیت‌های مشهور گردان‌های القسام بود که پس از چندین سال تجربه زندان از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۱ در تبادل مشهور شالیت همراه با بسیاری از دیگر رهبران فلسطینی، مانند یحیی سنوار از زندان‌های اسراییل آزاد شد.

حزب‌الله لبنان: «واکنش جدی» در راه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد