امریکا-سفارت-خود-در-کابل-را-باز-نخواهد-کرد

رییس پیشین سازمان مرکزی اطلاعات امریکا« سیا» و فرمانده پیشین نظامیان این کشور در افغانستان به این باور است که امریکا تصمیم به بازگشای سفارتش در افغانستان ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ دوید پتریویس، رییس پیشین سازمان مرکزی اطالاعات امریکا در مصاحبه با صدای امریکا گفت است: «ایالات متحده تصمیم ندارد سفارت خود را در افغانستان داشته باشد، یا ممکن باردیگر به خاک این کشور برای انجام وظایف برود. حتا اگر رهبری طالبان را به رسمیت بشناسد، با وجود آن این کار را نخواهند کرد».

این مقام بازنشسته امریکایی با اشاره به بحران بشری در افغانستان به فراهم آوری کمک به مردم افغانستان تاکید کرد اما؛ گفته که این مساعدت‌ها باید به گونه‌ای فراهم شود که«به دست طالبان نرسد و یا موقف آنان را تقویت نکند».

پترییس با توجه به وضعیت و بحران بشری در افغانستان افزود: باید راه‌های ابتکاری را برای کمک به مردم افغانستان پیدا کنیم تا بتوانیم نیازهای اولیه زنده ماندن آنها را فراهم سازیم. مواد اولیه برای آنها برسانیم که این کار بسیار امکان دارد.

او در مورد پابندی طالبان به تعهدات شان، از احترام به حقوق بشر گرفته تا فراهم آوری زمینۀ کار و تحصیل به زنان و دختران، گفت که طالبان هیچ نوع تعهد مستحکم به این مسایل نکرده اند، واضح است که«ما نمی‌خواهیم آنها را به رسمیت بشناسیم»

این جنرال بازنشسته امریکایی گفت که طالبان به خواست‌های بین‌المللی نخواهد کرد زیرا؛ به باور او احترام گذاشتن طالبان به حقوق بشر، حقوق زنان و اقلیت‌ها سبب خواهد شد که «اعضای محافظه کار و افراطی»آنان صف خود را جدا کرده با داعش، القاعده یا دیگر گروه‌ها بپیوندند.

این در حالی است که مقام‌های امارت اسلامی طالبان  همواره از امریکا خواسته که پول‌های منجمد شده افغانستان را دوباره آزاد کند زیرا؛ آنان خواستار روابط نیک با این کشور و جهان هستند.

امریکا سفارت خود در کابل را باز نخواهد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد