متقی-امیدواریم-جامعه-جهانی-به-زودی-ما-را-به-رسمیت-بشناسد

سرپرست وزارت خارجه می‌گوید که امارت اسلامی تمامی شرایط بین‌المللی برای به رسمیت شناختن را تکمیل کرده و امیدوار است که جامعه جهانی به زودی طالبان را به رسمیت بشناسد.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان در بیانیه‌ای که به شبکه الجزیره فرستاده گفته است که «امارت اسلامی» تمام شروط بین‌المللی برای به رسمیت‌شناختن را تکمیل کرده و امیدوار است که جامعه بین‌الملل «به‌زودی دولت ما را به طور کامل به رسمیت بشناسد».

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان افزوده است: دولت کنونی روابطی با چند کشور دارد و هر روز این روابط را گسترش می‌دهد... دولت ما تمام شروط لازم را برای رسمیت‌شناخته‌شدن از سوی جامعه بین‌المللی تکمیل کرده‌است.

او تاکید کرده که طرف‌های بین‌المللی به‌دنبال جلوگیری از به رسمیت‌شناختن بین‌المللی دولت فعلی هستند.

در همین حال وزارت خارجه طالبان از توصیه اعضای کنگره امریکا به دولت بایدن مبنی بر آزادی پول‌های مسدودشده افغانستان قدردانی کرده است.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز (چهارشنبه، ۱ جدی) در توییتی نوشت: «ما از اقدام ۴۸ نماینده ایالات متحده سپاس‌گزاری می‌کنیم که به تعقیب نامه سرگشاده ما به کانگرس، به رییس جمهور جو بایدن توصیه کرده‌اند تا تحریم‌های وضع‌شده بالای افغانستان برداشته شده و ذخایر ارزی بانک مرکزی از حالت انجماد بیرون شود».

او گفته‌است که منجمد کردن ذخایر ارزی بانک مرکزی و ایجاد مشکلات در سیستم بانکی کشور سبب بحران بشری می‌شود.

این در حالی است که ده‌ها عضو کانگرس امریکا از جو بایدن، رییس جمهور این کشور خواسته‌اند که پول‌های منجده‌شده افغانستان را برای جلوگیری از قحطی گسترده آزاد کند.

متقی: امیدواریم جامعه جهانی به زودی ما را به رسمیت بشناسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد