انتقال-سفارت-آمریکا-به-بیت-المقدس؛-خلاف-عرف-بین-المللی-است

شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان، انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را توهین به خون مسلمانان می دانند و این را خلاف عرف و رسوم بین المللی عنوان کردند.

به گزارش افغان نیوز: برخی از نمایندگان مردم در پارلمان امروز دوشنبه( ۲۴ - ثور)، اقدام آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آن کشور به بیت المقدس را خلاف عرف و عنعنات بین المللی دانسته، اظهار داشتند: که انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس، خلاف تمام موازین بین المللی و خیانت بزرگ در حق میلیاردها انسان و مسلمانان است".

خلیل الله شهید زاده، یکی از نمایندگان مردم در پارلمان، این اقدام آمریکا را محکوم کرده، اظهار داشت:" انتقال سفارت آمریکا در بیت المقدس، خلاف موازین ملی و بین المللی است".

آقای شهیدزاده افزود، این اقدام آمریکا، در واقع پذیرفتن  مسئولیت قتل و کشتار مردم فلسطین بوده و توهین به خون مسلمانان است."

وی خاطرنشان ساخت، انتقال سفارت آمریکا در فلسطین، با واکنش تند کشورهای جهان اسلام مواجه خواهد شد.

از سویی هم محمد اکبری، یکتن از نمایندگان مردم در پارلمان به خبرنگار افغان نیوز گفت:" اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا،  برخلاف فیصله های ملل متحد و جهان اسلام بوده، و جفای بزرگ در حق مردم فلسطین است."

آقای اکبری افزود، ایالات متحده آمریکا سخنان ظاهرا صلح طلبانه با دولت فلسطین می زند امابزرگترین خیانت و توهین را با انتقال سفارت خود در حق  مردم آن کشور کرده است. 

او می گوید آمریکا باید موقف بی طرفانه در مورد مسئله فلسطین و اسرائیل اتخاذ می کرد.

وی علاوه کرد، انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، هیچ نوع کمک در برقراری صلح جهانی خصوصا دولت فلسطین  نمی کند، بلکه این اقدام آمریکا، به ضرر صلح و ثبات جهان است.

وی تاکید دارد که اقدام آمریکا از نظر همه مسلمانان خصوصا مردم افغانستان محکوم است، و این عملکرد نادرست آمریکا، خاور میانه را به طرف بحران می کشاند.

این درحالی است که امروز سفارت آمریکا رسما با اشتراک ایوانکا ترامپ، دختر دونالد ترامپ، در بیت المقدس گشایش می یابد.

انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس؛ خلاف عرف بین المللی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد