فرمانده-جمعیت-اسلامی-در-شمال-کشور-کشته-شد

غلام فاروق قاطع یکی از فرماندهان برجسته حزب جمعیت اسلامی شب گذشته در نتیجه انفجار ماین کنار جاده در ولایت فاریاب جان باخت.

به گزارش افغان نیوز: محمد همایون فوزی والی فاریاب به رسانه گفت که آقای قاطع شب گذشته همراه بایک تن از محافظانش در این حادثه کشته شدند و چهار فرد ملکی نیز زخم برداشتند.

در همین حال پلیس فاریاب  می‌گوید که فرمانده قاطع در حال بازگشت از درگیری با طالبان در منطقه شیرینک در ولسوالی پشتونکوت بود اما هنگام بازگشت، در ولسوالی المار هدف ماین جاسازی شده قرار گرفت.

عطامحمد نور، رئیس شورای اجرایی حزب جمعیت اسلامی از آقای قاطع به عنوان سنگردار شکست ناپذیر در مقابل طالبان  یاد کرده و او را یکی از موانع بزرگ رسیدن طالبان به فاریاب و شمال افغانستان می دانست.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی افغانستان نیز در اعلامیه‌ای گفته که جنرال قاطع از فرماندهان برجسته در ولایت فاریاب بود که در راستای تامین امنیت نقش موثری داشت.

صلاح الدین ربانی، رئیس حزب جمعیت و وزیر خارجه افغانستان نیز گفته است که کشته شدن آقای قاطع در عزم و اراده مردم افغانستان برای مبارزه و شکست دادن دشمنان تاثیر منفی نخواهد داشت.

قابل یاد آوری که مسئولیت این رویداد را تاکنون کسی به عهده نگرفته و پیش از این نیز شماری از فرماندهان حزب جمعیت اسلامی در رویدادهای مختلف کشته شدند که شماری از آنها به طالبان نسبت داده شد.

فرمانده جمعیت اسلامی در شمال کشور کشته شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد