اوچا-برای-زلزله‌زدگان-هرات-میلیون-دالر-درخواست-کرد

دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشری سازمان ملل (اوچا) می‌گوید که نهادهای امدادرسان برای آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه هرات تا ماه مارچ سال ۲۰۲۴ میلادی نزدیک به ۱۷۳ میلیون دالر نیاز دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ اوچار امروز (پنج‌شنبه، 25 عقرب) طرح بازبینی‌شده‌ این نهاد برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه‌ هرات را منتشر کرده است.

اوچا گفته است که نهادهای امدادرسان نزدیک به 173 میلیون دالر را برای رسیدگی به ۲۷۵ هزار نفر آسیب‌دیده از زمین‌لرزه‌های هرات، به‌صورت فوری نیاز دارند.

این نهاد گفته است که بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، زمین‌لرزه‌های هرات ۴۸ هزار و ۳۴۷ خانواده را در ۳۸۲ روستای این ولایت به گونه‌ای مستقیم تحت تاثیر قرار داده است.

اوچا گفته است که زمین‌لرزه‌های پیاپی به روستاهای ولسوالی‌های انجیل، کشک، زنده‌جان، گلران، گذره، غوریان، کرخ و کوهستان ولایت هرات آسیب رسانده که از میان ولسوالی‌های انجیل و زنده‌جان بیشترین آسیب را در این زمین‌لرزه‌ها متحمل شده‌ و تقریبا یک سوم کل آسیب‌دیدگان در انجیل و بیشتر خانه‌های ویران‌شده در زنده‌جان قرار دارند.

این نهاد گفته است که با نزدیک‌شدن فصل زمستان، خانواده‌ها در مناطق زلزله‌زده به سرپناه، لباس‌های زمستانی، پتوهای گرم و لوازم گرمایشی برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض هوای سرد زمستان نیاز دارند.

دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشری سازمان ملل افزوده است که زمین‌لرزه به مراکز صحی در هرات آسیب رسانده و نگرانی‌های را در مورد گسترش بیماری‌ها ایجاد کرده است.

اوچا گفته که با تخریب مکاتب در زمین‌لرزه‌های هرات، زمینه برای از سرگیری آموزش کودکان نیز باید فراهم شود.

این در حالی است که دفتر هماهنگ‌کننده‌ کمک‌های بشری سازمان ملل برای رسیدگی به زلزله‌زدگان هرات، 93.6 میلیون دالر کمک درخواست کرده بود.

اوچا برای زلزله‌زدگان هرات 173میلیون دالر درخواست کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد