اکنون-زمان-تشکیل-دولت-ائتلافی-با-حماس-نیست

وزیر امور خارجه‌ تشکیلات خودگردان فلسطین گفته است که در حال حاظر زمان مناسب برای تشکیل دولت ائتلافی با حضور حماس نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ به نقل از فرنس ۲۴، مالکی این سخنان را در یک نشست خبری گفته است «اکنون زمان تشکیل دولتی نیست که حماس بخشی از آن باشد، زیرا در این‌صورت، مانند گذشته از سوی تعدادی از کشورها تحریم خواهد شد».

وزیر خارجه خود گردان فلسطین تصریح کرد: «ما نمی‌خواهیم در چنین موقعیتی قرار بگیریم. ما می‌خواهیم پذیرفته شویم و به‌طور کامل با جامعه‌ی بین‌المللی تعامل داشته باشیم».

مالکی عنوان کرده است که در حال حاضر اولویت مشارکت جامعه‌ بین‌المللی برای کمک‌رسانی اضطراری به فلسطینی‌ها و سپس بررسی چگونگی بازسازی غزه است.

او گفته است: «بعدا، زمانی که وضعیت مناسب است، ما می‌توانیم آن گزینه را در نظر بگیریم. اما آنچه که در ابتدا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان از این وضعیت نجات یافت. چگونه می‌توان زندگی مردم بی‌گناه فلسطین را نجات داد. چگونه می‌توان این جنگ جنون‌آمیز را متوقف کرد و چگونه می‌توان از مردم فلسطین محافظت کرد.»

مالکی افزوده است: «به همین دلیل است که فکر می‌کنم حماس باید این را درک کند و معتقدم که آنان از ایده‌ی ایجاد یک دولت تکنوکرات حمایت می‌کنند».

به گفته وی، پس از گذار از این «دوران سخت» و تثبیت وضعیت، «می‌توانیم به انتخابات فکر کنیم و بعد از آن، نتیجه‌ی انتخابات نوع حکومتی را که بعدا بر کشور فلسطین حکومت می‌کند، مشخص خواهد کرد».

 

 

اکنون زمان تشکیل دولت ائتلافی با حماس نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد