کشتی-جنگی-البرز-ایران-وارد-دریای-سرخ-شد

به‌دنبال تهدید نظامی بریتانیا علیه حوثی‌های یمن در دریای سرخ و تحولات جنگ غزه ، رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که ناوشکن «البرز» آن کشور وارد بحیره سرخ شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری تسنیم گزارش داده است که ناوشکن البرز در قالب ناوگروه ۹۴ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عبور از تنگه باب‌المندب وارد دریای سرخ شد.

طبق گزارش این رسانه، ناوگروه‌های ارتش از اوایل سال 88 تاکنون ماموریت خود را در آبهای آزاد برای تامین امنیت خطوط کشتی‌رانی و مقابله با دزدان دریایی و ماموریت‌های دیگر آغاز کرده‌اند.

تسنیم نگاشته است که از سوی دیگر اخیرا و بعد از افزایش تنش در جریان جنگ غزه، تحولات در منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب روند شتابانی به خود گرفته است.

این رسانه ایرانی نگاشته است که جنبش انصارالله یمن چندی پیش اعلام کرد به کشتی‌های اسراییلی و یا هر کشتی خارجی به مقصد اسراییل اجازه عبور از تنگه باب المندب را نخواهد داد.

در گزارش آمده است که پس از این موضع‌گیری انصارالله و هدف قرار گرفتن چند کشتی خارجی و اسراییلی در این منطقه، امریکا سعی کرد با اعزام ناوهای رزمی و همچنین تشکیل یک ائتلاف بین المللی از منافع اسراییل در منطقه پشتیبانی کند که با مخالفت برخی کشورها مانند فرانسه و ایتالیا تشکیل این ائتلاف شکست خورد.

به گزارش تسنیم، ناوشکن البرز در سال 98 پس از تعمیرات اساسی و نصب سیستم‌های جدید و فناورانه مجدداً به ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش ملحق شده است.

این ناوشکن در سال 51 به ناوگان نیروی دریایی در بندرعباس ملحق شد، این شناور با یک‌هزار و 550 تن وزن، افزون بر 36 گره دریایی سرعت دارد. این شناور با عمری بیش از 48 سال با صرف 45 هزار و 250 نفرساعت‌کار مفید تعمیر و نوسازی شده است.

کشتی جنگی البرز ایران وارد دریای سرخ شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد