با-وضعیت-جاری-احمتالاً-مرحله-بعدی-جنگ-به-نفع-روسیه-باشد

رییس ارتش اوکراین گفته است که جنگ با روسیه در حال انتقال به مرحله تازه‌ای از درگیری‌ها و فرسایشی است که احتمال دارد به نفع مسکو باشد.

به گزارش افغان نیوز؛ والری زالوژنی، رییس ارتش اوکراین در مقاله‌ای به اکونومیست گفته است که ارتش این کشور برای خروج از مرحله جدید جنگ، به قابلیت‌ها و فناوری‌های جدید نظامی از جمله نیروی هوایی، نیاز دارد.

در حال حاضر درگیری‌های روسیه و اوکراین وارد بیست‌و یکمین ماه خود قرار دارد.

زالوژنی در مقاله‌ای خود گفته است: «سلاح‌های اساسی، مانند موشک‌ها و گلوله‌ها، همچنان ضروری هستند اما؛ نیروهای مسلح اوکراین برای خروج از این نوع جنگ به قابلیت‌ها و فناوری‌های نظامی کلیدی نیاز دارند. مهمترین آنها نیروی هوایی است».

به گفته او با بدتر شدن آب‌و‌هوا، انتظار می‌رود درگیری‌ها در این کشور کند شود و فرصت مناسبی برای تجهیز دوباره نیروهای روسی ایجاد کند.

زالوژنی تصریح کرده است که این به نفع روسیه خواهد بود و به آن اجازه می‌دهد تا قدرت نظامی خود را بازسازی و در نهایت نیروهای مسلح اوکراین و خود دولت را تهدید کند.

رییس ارتش اوکراین در در مقاله خود گفته که تدارکات غرب در مواجهه با زمین‌های فرش‌شده از ماین توسط نظامیان روسی که در برخی مناطق ۲۰ کیلومتر امتداد دارد، کافی نیست.

نیروهای روسیه اکنون در بخش‌های از شرق اوکراین حمله کرده‌اند و کی‌یف نگران حملات هوایی ارتش مسکو در جریان فصل سرماه است.

رییس ارتش اوکراین این مطلب را در حالی مطرح کرده است که کی‌یف پنج‌ ماه پیش یک ضد حمله بزرگی را در برابر خطوط دفاعی روسیه راه اندازی کرده بود که تا کنون پیشرفت‌های جدی نداشته است.

با وضعیت جاری احمتالاً مرحله بعدی جنگ به نفع روسیه باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد