بحث-انتخابات-در-زمان-جنگ-غیر-مسوولانه-است

رییس‌جمهور اوکراین بحث در مورد انتخابات سال ۲۰۲۴ را در شرایطی که کشورش درگیر جنگ با روسیه است غیرمسوولانه خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ الجزیره گزارش کرده که ولادیمیر زلنسکی، اوکراین این اظهارات را روز گذشته (دوشنبه، 15 عقرب) در یک سخنرانی ویدیویی مطرح کرده و گفته است که در حال حاضر اوکراین باید بر چالش‌های نظامی تمرکز کند و متحد بماند.

زلنسکی گفته است: «همه‌ ما درک می‌کنیم که اکنون و در زمان جنگ، زمانی که چالش‌های زیادی وجود دارد، پرداختن به موضوعات مرتبط به انتخابات به این شیوه ناسنجیده کاملا غیرمسوولانه است».

او با بیان این‌که اکنون زمان دفاع و نبردی است که دولت و مردم اوکراین به آن بستگی دارد، افزوده که «من معتقدم که انتخابات در حال حاضر مناسب نیست».

اخیران دیمیترو کوله‌با، وزیر امور خارجه‌ اوکراین گفته بود که رییس‌ جمهور در حال بررسی نکات مثبت و منفی برگزاری انتخابات در زمانی است که بخش‌های بزرگی از کشور تحت تاثیر جنگ است.

این در حالی است که رییس ارتش اوکراین هفته‌ گذشته گفت که جنگ با روسیه در حال انتقال به مرحله تازه‌ای از درگیری‌ها و فرسایشی است که احتمال دارد به نفع مسکو باشد.

والری زالوژنی، رییس ارتش اوکراین در مقاله‌ای به اکونومیست گفته بود که ارتش این کشور برای خروج از مرحله جدید جنگ، به قابلیت‌ها و فناوری‌های جدید نظامی از جمله نیروی هوایی، نیاز دارد. در حال حاضر درگیری‌های روسیه و اوکراین وارد بیست‌و یکمین ماه خود قرار دارد.

بحث انتخابات در زمان جنگ غیر مسوولانه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد