باران-شدید-همراه-با-سیلاب-در-برخی-ولایت-کشور

ریاست هواشناسی در اداره‌ی مستقل هوانوردی ملکی از احتمال ریزش برف و باران شدید همراه با سیلاب در بیشتر ولایت کشور هشدار داده است.

به گزارش افغان نیوز: براساس هشدار این اداره؛ ولایت‌های کنر، نورستان، پنجشیر، لغمان، کاپیسا، پروان، کابل، وردک، بامیان، غزنی، دایکندی، ارزگان، غور، ننگرهار، لوگر، خوست، پکتیا، پکتیکا، زابل، بغلان، قندوز، سمنگان، سرپل، جوزجان، فاریاب، بادغیس و قسمت‌های از بدخشان، تخار، بلخ، قندهار، هلمند و فراه به‌شمول سالنگ‌ شمالی و جنوبی شاهد برف‌باری و بارندگی شدید خواهد بود که در بعضی مناطق سیلاب نیز در پی خواهد داشت.

به گفته‌ی این اداره، مقدار برف باری در این ولایت‌ها بین ۲۰ الی۳۰ سانتی متر و مقدار بارندگی بین ۱۵ الی۲۰ ملی متر پیش‌بینی می‌شود. برف‌باری و بارندگی همراه با سیلاب در روزهای ۲۹ و سی‌ام جدی پیش‌بینی شده است.

براساس پیش‌بینی اداره‌ی هواشناسی؛ ولایت کابل در روز یک‌شنبه نیز شاهد برف‌باری خواهد بود. در کابل روز شنبه نیز برف‌ بارید که در برخی‌ ساحات شهر کابل سیلاب جاری شد. ولایت بامیان در مرکز افغانستان افزون به روز شنبه در روز یک‌شنبه نیز شاهد برف‌باری همراه باد خواهد بود.

این درحالی است که ریاست هواشناسی چندی پیش نیز اعلام کرده بود که براساس پیش‌بینی‌ها در زمستان و بهار پیش‌رو، نقاط مختلف افغانستان شاهد برف‌باری و بارندگی بیشتر نسبت به سال گذشته خواهد بود.

از سوی هم، سخنگوی وزارت امور داخله کشور نیز اعلام نموده که شاهراه سالنگ به دلیل تندباد شدید و یخ‌بندان به روی رفت و آمد مسدود شده است.

باران شدید همراه با سیلاب در برخی ولایت کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد