دهقانان-للمی‌کار-از-تراکتورهای-رایگان-مستفید-می-شوند

وزارت زراعت در نظر دارد به خاطر حمایت از دهقانان و ازدیاد تولید گندم للمی، تراکتورهای رایگان در اختیار دهقانان قرار بدهد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت آمداست؛ منابع هواشناسی پیش‌بینی کرده‌اند که امسال، سالی پر برف و باران را شاهد خواهیم بود. بنابراین با استفاده از این نعمت الهی، وزارت زراعت در نظر دارد به خاطر حمایت از دهقانان و ازدیاد تولید گندم للمی، تراکتورهای رایگان را در اختیار دهقانان قرار بدهد.

نصیراحمد درانی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری گفته که “برای حمایت از این دهقانان، به همه‌ی ریاست‌ها و بخش‌های وزارت زراعت دستور داده شده تا تراکتورهای کل وزارت را در اختیار دهقانان للمی‌کار قرار بدهند و تنها دهقانان باید تیل تراکتورها را تهیه کنند.”

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در یکی از نشست‌های فرعی کنفرانس ژینو تحت نام "مصونیت غذایی در هنگام خشکسالی" نیز گفت که در این مرحله باید در باره اقدامات و طرح‌های درازمدت فکر نماییم،‌ چون مطالعات در مقیاس جهانی نشان می‌دهد که در درازمدت خشک‌سالی از بین نمی‌رود.

وی افزود؛ ما می‌دانیم که اقلیم و آب و هوا در حال تغییر است و خشک‌سالی و طوفان‌ها در آینده بدتر می‌شوند. بنابراین باید به برنامه‌های کمک‌های عاجل انسانی توجه جدی و عاجل نماییم و توان مقاومت کشورهایی آسیب دیده مانند افغانستان را در درازمدت و آینده بالا ببریم.

آقای عبدالله گفت: زراعت ستون فقرات اقتصاد افغانستان را تشکیل می‌دهد. حدود ۶۵٪ مردم ما به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای امرار معیشت و زندگی خود متکی به زراعت اند که امنیت غذایی بیش‌ترین مناطق اطراف را فراهم می‌سازد.

دهقانان للمی‌کار از تراکتورهای رایگان مستفید می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد