بان-کی-مون-کارم-را-از-دست-دادم

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد با فروتنی و شوخ طبعی با همکارانش و بسیاری از دیپلومات ها گفت که پس از ۱۰ سال در برابر میلیون ها انسان کارش را از دست داد.

به گزارش آژانس افغان خبر: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد امروز شنبه (۱۱ جدی) که مصادف با آخرین روز سال 2016 میلادی است در یک گردهمایی میلیونی مردم و با شمارش آخرین  ساعات سال ۲۰۱۶ از سمتش وداع کرد.

بان کی مون در برابر جمعیت بزرگی که برای وداع با او جمع شده بودند، گفت: قرار داشتن در رهبری این سازمان در تلاشش برای رفع منازعات و پایان بخشیدن به رنج و درد مردم، برای او یک "امتیاز" بود.

دبیر کل سازمان ملل متحد بار دیگر از کارمندان و حامیان خود به خاطر کارشان و تلاش های فداکارانۀ شان در ده سال اخیر سپاسگزاری کرد و گفت: انسان ها را، حقوق آنها و کرامت انسانی را مورد توجه نگهدارید و برای دست یافتن به پیشرفت ها، باید آرمان ها و باورهایتان را حفظ کنید و همچنان به سخت کوشی ادامه بدهید

این در حالی است که شهروندان کوریای جنوبی، برای وداع نهایی، یک افتخار ویژۀ دیگر نیز دارند که در جشن استقبال از سال نو در "تایمز سکویر" نیویارک با شمارش آخرین ثانیه های سال ۲۰۱۶  از رهبری این سازمان وداع نمود.

 او که در اصل جدی و خشک طبع پنداشته می شد، در گردهمایی وداعیه به شوخی گفت: «من در برابر میلیون ها انسان کارم را از دست می‌دهم».

بان ۷۲ ساله در پایان سخنرانی اش خطاب به تیم کاری و دیگر کارمندان سازمان ملل تنها گفت: «از شما سپاسگزارم!» او افزود که برای خودش خدمت به این سازمان افتخار بزرگی بود

بان کی مون: کارم را از دست دادم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد