ملا-هیبت-الله-رهبر-ناکام-برای-طالبان-است

یکی از مسئولان ارشد گروه طالبان ادعا کرده که ملا هیبت الله نتوانسته به شکل درست طالبان را رهبری نماید و این امر باعث تشدید اختلافات درون گروهی شده است.

به گزارش افغان خبر: عبدالحکیم، قاضی القضات طالبان در نامه‌ ای به اعضای رهبری این گروه نوشته است که به دلیل رهبری "ناقص" هبت‌الله، میان عضوهای رهبری و مسوولان نظامی و ولایتی این گروه اختلاف‌های درونی ایجاد شده است.

گفته می شود عبدالحکیم از اعضای ارشد گروه طالبان این نامه را یک ماه پیش نوشته کرده و در آن تاکید نموده که برخی از موضوع‌های مادی و سیاسی که سبب بروز کشمکش‌های داخلی اعضای رهبری شده، به روحیه‌ی جنگجویان این گروه صدمه وارد کرده است.

در نامه قاضی القضات طالبان آمده: "اختلاف‌های داخلی و رهبری ناسالم هیبت‌الله سبب شده است که شمار زیادی از کشورها و حزب‌های سیاسی کمک و حمایت‌شان از طالبان را قطع کنند."

وی دراین نامه پیشنهاد کرده است که ملاهیبت الله باید از مقام رهبری کنار برود و یک شخص دیگر برای قدرتمند و یکپارچه شدن گروه طالبان جایگزین او شود.

این در حالی است که ملا رسول بعد از مرگ ملا محمد عمر، تحت امر ملا محمد منصور و ملا هیبت الله به کار خویش ادامه نداد و خودش را رهبر خواند.

این دو گروه بار ها در مقابل هم قرار گرفتند و تاکنون ده ها کشته از دو طرف در درگیری های میان گروهی به جا مانده است.

ملا هیبت الله رهبر ناکام برای طالبان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد