بانک-جهانی-زندگی-مردم-افغانستان-با-دشواری-مواجه-است

بر اساس نظر سنجی تازه بانک جهانی، شرایط زندگی برای خانواده‌ها در افغانستان هنوز دشوار است.

به گزارش افغان نیوز؛ براساس یافته‌های بانک جهانی که روز گذشته (سه‌شنبه، ۱ قوس) منتشر شده، نشان می‌دهد که شرایط زندگی برای خانواده‌ها در افغانستان دشوار است زیرا؛ دو سوم خانواده‌ها برای تأمین نیازهای اولیه غذایی و غیرغذایی تلاش می‌کنند.

در این نظرسنجی که بین ماه جون تا آگست ۲۰۲۲ انجام شده، تغییرات در شرایط اولیه زندگی در افغانستان یک سال پس از شروع بحران سیاسی را ارزیابی کرده است.

در خبرنامه‌ای بانک جهانی گفته است که در مجموع این نظرسنجی تصویری بد از شرایط زندگی در افغانستان ارایه می‌کند زیرا؛ محرومیت‌های گسترده ادامه دارد و ناامنی غذایی همچنان بالاست و بر اقتصاد و رفاه مردم افغانستان به‌ویژه زنان و دختران تاثیر منفی می‌گذارد.

ملیندا گود، مدیر بانک جهانی برای افغانستان گفته است: «بسیار نگران‌کننده است که می‌بینیم اکثر خانواده‌های افغان همچنین با مشکلات اقتصادی عظیم روبه‌رو هستند و دسترسی به آموزش – به‌ویژه برای دختران – به شدت محدود می‌شود».

گود گفته که نیاز فوری است که اداره موقت امارت اسلامی برای بهبود امنیت غذایی و معیشت، حفظ خدمات اولیه صحی گام بر دارد و اطمینان حاصل شود که سکتور خصوصی می‌تواند در ایجاد شغل برای بسیاری از مردم افغانستان، به ویژه جوانان بیکار نقش داشته باشد.

او در اخیر افزوده که بدون این، رفاه مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران همچنین در خطر است.

بانک جهانی: زندگی مردم افغانستان با دشواری مواجه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد