بانک‌های-بین‌المللی-می‌توانند-پول-نقد-به-افغانستان-انتقال-دهند

وزارت مالیه امریکا اعلام کرده که بانک‌های بین‌المللی می‌توانند به هدف کمک‌های بشردوستانه، بدون ترس از نقض تعزیرات، پول به افغانستان انتقال دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خزانه‌داری امریکا، روز چهارشنبه( ۱۳ دلو) از نهادها و گروه‌های امدادی خواست که بدون ترس از نقض تحریم‌ها علیه طالبان، به معلمان و کارکنان مراقبت‌های صحی در مؤسسات دولتی پول پرداخت کنند.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده رهنمودهایی را در مورد معافیت‌های تحریمی صادر شده در ماه‌های سپتامبر و دسامبر برای کارهای بشردوستانه در افغانستان ارائه کرده‌است.

از سوی دیگر، پیش‌تر سازمان ملل هشدار داده‌بود که بیش از نیمی از جمعیت ۳۹ میلیونی افغانستان از گرسنگی شدید رنج می‌برند. به گفته این نهاد بین‌المللی، اقتصاد، آموزش، خدمات صحی و خدمات اجتماعی در کشور با فروپاشی روبه‌رو هستند.

آنتونیو گوترش؛ دبیر کل سازمان ملل متحد هفته گذشته هشدار داد که وضعیت اقتصادی افغانستان «به نخ آویزان است».

با این حال اما وزارت خزانه‌داری امریکا حالا گفته که گروه‌های امدادی، مجاز به ارسال پول نقد به افغانستان برای عملیات‌های بشردوستانه هستند و می‌توانند به کارکنان، معلمان، مراقبت‌های صحی در شفاخانه‌ها و مکاتب دولتی پول پرداخت کنند.

رویترز در این گزارش از محتاط بودن بانک‌های بین‌المللی نسبت به انتقال پول به افغانستان نیز خبر داده و گفته‌است که گروه‌های کمک‌رسان در تلاش هستند تا پول کافی برای تأمین مالی عملیات کمک‌رسانی را وارد افغانستان کنند.

امریکا در حالی اجازه انتقال پول به افغانستان را می‌دهد که پس از تسلط طالبان، میلیاردها دالر از ذخایر بانک مرکزی کشور و کمک‌های توسعه بین‌المللی را مسدود کرده و با وجود درخواست‌های مکرر جامعه جهانی برای آزادسازی این پول هنوز هیچ اقدامی نکرده‌است.

بانک‌های بین‌المللی می‌توانند پول نقد به افغانستان انتقال دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد