باید-از-جنگ-داخلی-در-افغانستان-جلوگیری-شود

نخست‌وزیر پاکستان می‌گوید که افغانستان پس از تسلط دوباره امارت اسلامی، به مرکز تروریستان تبدیل است.

به گزارش افغان نیوز؛ شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه( 1 میزان) در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل، گفته است که از یک جنگ داخلی دیگر، تروریسم فزاینده، قاچاق مواد مخدر و بحران مهاجرت در افغانستان جلوگیری شود.

نخست‌وزیر پاکستان با محکومیت تروریسم گفته است که باید با گروه‌های تروریستی بزرگ که از افغانستان فعالیت می‌کنند، برخورد شود. شریف تاکید کرده است که گروه‌های القاعده، داعش، تحریک طالبان پاکستان در افغانستان فعالیت دارند.

نخست‌وزیر پاکستان افزوده است که حضور و فعالیت این گروه‌ها در افغانستان امنیت پاکستان و منطقه را تهدید می‌کند.

شریف با بیان این که افغانستان صلح‌آمیز و مرفه به نفع همه است گفت که تعامل سازنده‌ با حکومت سرپرست افغانستان و حمایت اقتصادی، به احتمال زیاد پاسخ مثبتی را «به همراه خواهد داشت».

او از جامعه جهانی خواست تا به درخواست دبیرکل سازمان ملل برای ۴.۲ میلیارد دالر کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به افغانستان و آزادسازی ذخایر بانک مرکزی این کشور که برای احیای سیستم بانکی آن ضروری است، پاسخ مثبت دهند.

امارت اسلامی تا کنون در این مورد واکنش نشان نداده است اما؛ امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه امروز در نشست تقدیر از رسانه‌ها گفته است که برخی کشور‌ها تلاش دارند تا افغانستان را خانه امن تروریستان به جهان معرفی نماید.

این در حالی است که پس از روی‌کار آمدن امارت اسلامی، نگرانی‌ها در مورد افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان مطرح شده است.

اما؛ مقام‌های امارت اسلامی این نگرانی‌ها را نادرست خوانده و می‌گویند که خاک افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نخواهد بود.

باید از جنگ داخلی در افغانستان جلوگیری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد