متقی-خواستار-همکاری-جاپان-در-پروژه‌های-زیربنایی-شد

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با تاکاشی اوکادا، سفیر جاپان برای افغانستان گفته است که کار پروژه‌های نیمه تمام ناکامورا باید تکمیل شود.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه امارت اسلامی امروز (پنج‌شنبه، 21 میزان) با نشر خبر نامه‌ای گفته است که در این دیدار امیرخان متقی، سرپرست این وزارت خواستار همکاری جاپان در پروژه‌های زیربنایی افغانستان و آغاز پروژه‌های نیمه تمام داکتر ناکامورا (کاکا مراد) شده است.

طبق خبرنامه، متقی در دیدار با سفیر جاپان برای افغانستان روی دستآورد‌های امارت اسلامی در زمینه‌های اقتصادی، تصویب بودجه بدون کمک‌های خارجی‌، جمعآوری عواید‌، مبارزه با مواد مخدر، درمان معتادان و حقوق بشر صحبت کرده است.

در این دیدار سفیر جاپان نیز از ادامه همکاری‌های کشورش با مردم افغانستان در بخش‌های مختلف به متقی اطمینان داده است.

امیر خان متقی در حالی خوستار آغاز کار پروژه‌های نمیه تمام داکتر ناکامورا، رییس موسسه خیریه جاپانی «پی‌ام‌اس» شده است که او در چهارم ماه اکتبر 2019 توسط افراد ناشناس کشته شد.

موسسه«پی‌ام‌اس»، افغانستان را در مدیریت آب‌ها و جنگل‌ها کمک می‌کرد و در ولسوالی‌های شیوه، بهسود و کامی ولایت ننگرهار چندین بند آب ساخت.

ناکامورا که معروف به کاکا مردا نیز بود  در 2019 زمانی مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت که با همکارانش برای نظارت از یک پروژه به جلال‌آباد مرکز ننگرهار رفته بودند.

متقی خواستار همکاری جاپان در پروژه‌های زیربنایی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد