بحران-پاکستان؛-خان-به-مبارزه-خود-ادامه-می‌دهم

نخست وزیر پاکستان پس از رای دادگاه عالی این کشور علیه خودش، اعلام کرده است که تا آخرین توپ برای پاکستان می‌جنگد و به مبارزه ادامه می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ عمران خان، نخست وزیر پاکستان این مطلب را پس از اعلام رای دادگاه در مورد انحلال پارلمان این کشور در توییتر نوشته است و گفته است که امروز(جمعه، 19 حمل) خطاب به مردم سخنرانی می‌کند.

دادگاه عالی پاکستان پس از بحث و رای‌زنی، حکم انحلال پارلمان این کشور را ملغا و این نهاد را که قرار بود به عمران خان رای عدم اعتماد بدهد، احیا کرد.

دادگاه عالی پاکستان روز پنج‌شنبه(18 حمل) از پارلمان این کشور خواسته است که روز شنبه(20 حمل) جلسه عمومی خود را تشکیل بدهد و در مورد رای عدم اعتماد تصمیم بگیرد.

این دادگاه گفته است که این تصمیم پس از استماع اخطاریه اعتراضی در مورد رد درخواست عدم اعتماد توسط دیوان عالی کشور محفوظ است.

گفتنی است که پس از رد رای عدم اعتماد در مجلس نماینده‌گان، دادگاه عالی پاکستان مجلس منحل شده را اعاده کرد و حکم معاون مجلس نماینده‌گان در مورد ابطال روند رای عدم اعتماد را باطل اعلام کرد.

در همین حال دادگاه عالی پاکستان پیش از اعلام این حکم، مقام‌های کمیسیون انتخابات این کشور را نیز احضار کرده بود تا در مورد برگزاری انتخابات رای‌زنی کنند.

پنج روز قبل معاون مجلس نماینده‌گان پاکستان که ریاست مجلس را برعهده داشت، روند رای عدم اعتماد به عمران خان را غیر‌قانونی خواند و جلسه را پایان‌یافته اعلام کرد.

پس از آن عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان، پیشنهاد انحلال پارلمان را به عارف علوی، رییس جمهور این کشور، ارایه کرد.

بحران پاکستان؛ خان: به مبارزه خود ادامه می‌دهم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد