برگزاری-نشست-رهبران-گروه-با-محوریت-افغانستان

قرار است رهبران کشورهای عضو گروه ۲۰ نشست فوالعاده‌ای را با تمرکز روی بحران افغانستان برگزار نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ رهبران کشورهای عضو گروه 20 امروز( سه‌شنبه، 20 میزان) نشست فوق‌العاده‌ای را در مورد افغانستان برگزار کنند و این نشست ویژه برای پاسخگویی به بحران افغانستان که با آن روبرو است، تمرکز دارد.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌یی گروه ۲۰ را دارد، گفته است که تمامی اعضا باید اهداف مشترک‌شان را برای جلوگیری از فاجعه در افغانستان ارایه کنند.

دراگی می‌گوید: «نشست به اهداف مشترک گروه ۲۰ که البته ۲۰ کشور ثروتمند جهان را در بر می‌گیرد، متمرکز است. نخست از همه باید به نیازمندی‌های فوری بشری تمرکز شود. چیزی که همواره به من گفته می‌شود، در مورد وقوع فاجعه بشری در افغانستان است زیرا این کشور از هیچگونه حمایت جهانی برخوردار نیست».

نخست وزیر ایتالیا افزوده که شاید برخی کشورها کمک اندک کنند اما؛ فاجعه در جریان است و این مسوولیت ثروتمندترین کشورها است که کمک‌هایشان را به افغانستان بدون قید و شرط ادامه دهند.

او گفته که در آستانه این نشست با رهبران کشورهای مختلف از جمله ولادیمیرپوتین، ربیس جمهور روسیه و شی جین پنگ، رییس جمهور چین در مورد افغانستان گفتگو کرده است.

ماریو دراگی افزوده که جامعه جهانی باید یک راهبرد مشترک را به اجرا بگذارد تا در کنار حل بحران افغانستان، این کشور به لانۀ امن تروریستان مبدل نشود.

گروه ۲۰ متشکل از امریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، چین، فرانسه، جرمنی، ایتالیا، هند، کانادا، ارجنتاین، آسترالیا، برازیل، کوریای جنوبی، جاپان، عربستان سعودی، مکسیکو، افریقای جنوبی، ترکیه و اندونیزیا است.

دفتر نریندرا مودی، نخست وزیر هند خبر داده که او از طریق مجازی با نشست گروه ۲۰ وصل خواهد شد.

مودی در آستانۀ برگزاری این نشست با بوریس جانسن، نخست وزیر بریتانیا گفتگو کرده و بحران افغانستان را به بحث گرفته است.

انتظار می‌رود در نشست امروز افزون بر رهبران ۲۰ کشور ثروتمند جهان، نماینده‌های قطر، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و سازمان ملل متحد نیز اشتراک کنند.

نشست فوق‌العاده گروه ۲۰ امروز در حالی با محوریت افغانستان در حالی برگزار می‌شود که سازمان ملل متحد، برنامه غذایی جهان، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل و سازمان صحی جهان از وضعیت بشری در افغانستان ابراز نگرانی شدید کرده‌اند.

برگزاری نشست رهبران گروه 20 با محوریت افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد